Site icon TIMP ROMÂNESC

10.000 de liceeni din 8 țări au dezvoltat afaceri sociale într-un program european

Social Enterprise 360 (SE360), un program european pentru educație în domeniul antreprenoriatului social, dezvoltat de Junior Achievement România împreună cu organizații partenere din alte 7 țări și cofinanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+, a implicat, în perioada 2015-2016, peste 10.000 de liceeni din 373 de școli, ce au propus 668 de idei de afaceri sociale cu ajutorul celor 507 de profesori și celor peste 200 de consultanți voluntari.Evenimentul de închidere a programului, Summit-ul European Social Enterprise 360, organizat la București pe 30 iunie, a reunit aproximativ 47 de elevi, profesori, voluntari, antreprenori sociali, reprezentanți ai instituțiilor din educație din România și țările partenere și ai unor instituții publice naționale și europene, inclusiv ai Comisiei Europene.

În cadrul summit-ului s-au prezentat rezultatele evaluarii și impactul generat prin programul SE360, modele de bune practică, cele mai bune proiecte propuse de elevi în cadrul competițiilor derulate la nivel european și experiența trăită pe parcursul implicării în program de către profesori, elevi și voluntari și s-au discutat posibilitățile de replicare existente în viitor.

Invitații au luat parte și la un workshop interactiv ținut de Grameen Creative Lab în care au lucrat în echipe pentru a gândi și dezbate soluții pentru creșterea impactului generat prin educația pentru antreprenoriat social, respectiv a interesului și motivației elevilor și profesorilor pentru antreprenoriat social și a sprijinului care ar putea fi obținut în implementare din partea instituțiilor publice și a companiilor pentru acest tip de programe educaționale la nivel global.

Consider că programul Social Enterprise 360 are un potențial remarcabil pentru dezvoltare și replicare. Am văzut că partenerii implicați în program și-au luat angajamentul să continue implementarea și în viitor, fapt care este o dovadă a potențialului de replicare a programului. Tinerii participanți sunt un exemplu perfect de a promova antreprenoriatul, nu doar cel social, dar antreprenoriatul în general, pentru că antreprenoriatul înseamnă în esență implicarea pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă oamenii și comunitatea„, a declarat Simone Baldassari, Policy Officer, DG Internal Market, Industry, Entrepreneurship & SMEs, European Commission

În România, programul SE360 a fost pilotat în octombrie 2015, la Colegiul Economic ”Partenie Cosma” din Oradea, iar ulterior inițiativa a crescut, în anul școlar 2015-2016, participând per ansamblu în toate componentele și activitățile programului peste 200 de profesori și 4.000 de liceeni din toată țara.

Elevii participanți și-au dezvoltat abilități precum: lucrul în echipă, gândirea creativă și critică, încrederea în sine și în potențialul de a deveni viitori antreprenori și a genera schimbare în societate. Obiectivele și rezultatele obținute prin programul SE360 în țările participante se aliniază și cu Noua agendă pentru competențe în Europa elaborată de Comisia Europeană în iunie 2016, iar beneficiile programului SE360 sunt cu atât mai importante ținând cont că studiile recente arată că 40% dintre angajatorii europeni afirmă că nu pot găsi oameni cu competențe potrivite care să le permită companiilor lor să crească și să fie inovatoare și că prea puține persoane au mentalitatea și competențele antreprenoriale necesare pentru a-și începe propria afacere și a se adapta la cerințele dinamice de pe piața muncii.

Exit mobile version