Site icon TIMP ROMÂNESC

50% dintre elevi nu înțeleg ce citesc sau nu pot face calcule, dar iau bursă de merit

România are analfabeți funcțional care primesc bursă de merit. Cel puțin așa reiese dintr-o statistică a Băncii Mondiale, care a constatat că aproape 50% dintre elevi români nu înțeleg ce citesc sau nu pot face calcule simple. În același timp, 53% dintre elevi sunt bursieri de merit.

Elevii cu medii mai mari de 8,50 își cer drepturile în stradă, după ce Ministerul Educației le-a mărit bursele din semestrul al doilea, însă a schimbat și criteriile de acordare a lor.

Dacă în 2020, potrivit Ministerului Educației, erau 123.000 de elevi care reușiseră să obțină medii mai mari de 8.50, un an mai târziu numărul mediilor bune a explodat: avem acum 754.000 de elevi care au obținut medii mai mari de 8,50.

Pentru tineri, bursa de merit înseamnă și bani, și orgoliu

Cătălina Ifrim, Consiliul Național al Elevilor: ”Pot însemna niște bani astfel încât să reprezinte un aport pentru pregătirea sau pentru admiterea la una dintre facultăți. Nu mi-a fost străină situația în care un profesor sau director nu dorea să includă elevi în Bacalaureat pentru a nu intra în examen și pentru a nu scădea ponderea de promovabilitate”.

Profesorii recunosc că de când s-au mutat în online au dat 10 mult mai ușor.

Iuliana Căplescu, profesor Colegiul Național Matei Basarab: ”Nu există în nicio metodologie a predării și evaluării în online obligația elevului de a sta cu camera deschisă. Nu știi cine îți scrie și cine îți postează poate copiat, poate un părinte… Deja se vede diferența”.

Andreea Ionescu, reprezentant al asociației Părinții cer schimbare:””Există o categorie de părinți pentru care notele înseamnă foarte mult, dar asta e tot o reminiscență a sistemului”.

România este țara care reușește să aibă, în același timp, aproape 50% analfabeți funcționali, potrivit Băncii Mondiale și 53% bursieri de merit. Asta se vede și la examenele naționale, și la testările internaționale. Experții în Educație spun că absurdul ar putea dispărea de anul viitor.

Gelu Duminică, sociolog: ”De multe ori, nota 10 luată în foarte multe școli nu înseamnă că elevul e merituos, ci doar că sistemul de evaluare e unul care merită serios îmbunătățit”.

Ciprian Fartusnic, cercetător științific la Unitatea de Cercetare în Educație: ”Îți trebuie niște descriptori care să zică: ok, cu multe greșeli, cu mult ajutor și pe texte scurte, el e capabil să facă un rezumat. Asta e pentru 5. Dacă greșelile sunt mai puține și textele mai lungi, asta e pentru 6. Dacă deja e mai puțin ajutor din partea profilor e pentru 7”.

Până atunci, ministrul Educației are propria soluție pentru a încuraja performanța. Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: ”Propun ca primii trei din fiecare clasă cu condiția să nu fie sub nota 9 (pentru bursa de merit – n.r.). Pentru că altfel avem clase cu 33 elevi din 35 care au avut 10. Cum faci diferențierea?!” – sursa: Digi 24

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version