Până la 68% din breşele de date, înregistrate la nivelul anului 2024, au fost cauzate de erori umane, iar majoritatea oamenilor au căzut pradă escrocheriilor de tip phishing sau pretexting, arată un raport întocmit de Verizon, citat într-un articol de specialitate publicat pe blogul din România al Eset, potrivit spotmedia.ro.
Astfel, conform Raportului privind Investigaţiile Breşelor de Date Verizon din 2024, o proporţie semnificativă dintre cei înşelaţi au dat credit şi altor tactici de inginerie socială, cum ar fi escrocheriile prin e-mail şi şantajul.
O metodă de hacking despre care nu s-a prea discutat în ultima perioadă este pretexting. Potrivit specialistului Eset, Mark Szabo, prin intermediul acestui tip de atac, ste creat un pretext (o poveste) pentru a fura în cele din urmă banii sau datele unei victime.
”Persoanele cu intenţii răuvoitoare pot exploata această bogăţie de informaţii disponibile public prin tactici de inginerie socială. Schemele au scopul de a înşela oamenii să trimită bani sau să dezvăluie date sensibile, cum ar fi credenţialele conturilor.
Un subtip al fraudei prin e-mailuri de afaceri (BEC), frauda CEO, implică infractori care pretind că sunt un director al companiei şi păcălesc angajaţii, de obicei din departamentele financiar sau contabil, să transfere fonduri sau să dezvăluie informaţii de companie sensibile (…) În era digitală de astăzi, menţinerea controlului asupra informaţiilor dvs. personale este mai importantă ca niciodată. Fie că vă preocupă confidenţialitatea, securitatea sau doriţi doar să vă gestionaţi prezenţa online, cunoaşterea metodelor de a vă reduce vizibilitatea în rezultatele căutărilor poate fi o abilitate valoroasă”, a explicat Szabo.