A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații, cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.
Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, amintește că în ședința de guvern din 2 octombrie 2021 a fost deblocat proiectul magistralei M6.
M6 este prima linie de transport public de mare capacitate are face legătura între nordul și sudul Capitalei prin magistrala care leagă direct Bucureștiul de localitățile din Ilfov (Otopeni – București – Jilava).
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din sudul Capitalei având access direc în zonele din nord.
Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: „Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport”.
Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani.
Actele normative de aprobare au fost obținute pentru întregul traseu al proiectului, respective 14,2 km, 12 stații și achiziția a 12 trenuri. Indicatorii tehnico-economici ai M6 sunt aprobați de guvern pe baza unor analize economice care iau în considerare impactul veniturilor de pe întreaga magistrală.
Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabilitate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Terminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.
Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, în două direcții (cu plecare din stația Tokyo), cu 4 utilaje TBM și, ulterior, pentru contractarea unitară a lucrărilor de finisaje, instalații, semnalizări și de achiziții material rulant.
Secțiunea 1 (1 Mai – Tokyo) are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații – 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.
Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou.
Scrioșteanu adaugă că, în paralel, ”vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, precum și cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2”.