Site icon TIMP ROMÂNESC

Actuala Lege a Educației, neclară în ceea ce privește dreptul unei persoane excluse de a reveni în sistem

Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a declarat astăzi, că actuala Lege a Educației este neclară în ceea ce privește dreptul unei persoane exclusă din sistem de a reveni în învățământ. „Pe Legea Educației avem Ordonanța din decembrie pe care am prezentat-o la vremea respectivă. Săptămâna aceasta a trecut prin Comisia de Educație din Camera Deputaților. Este un subiect pe care l-am anunțat cred că la începutul anului și anul trecut. Sunt o serie de modificări pe care trebuie să le facem în Lege pentru a fi mult mai fermi atunci când vorbim de situații abuzuri, nu doar din partea profesorilor. Putem să avem tot felul de situații de abuz, așa cum cred că trebuie să avem mult mai clar fie la nivel de Lege, fie la nivel de Cod etic, și o serie de măsuri privind protecția cadrelor didactice. Am avut, din păcate, situații în care părinții au venit la școală și, de la jigniri până la alt tip de activități, acțiuni împotriva cadrelor didactice. Legea este neclară privind dacă are dreptul, sau nu, să revină în sistemul de educație o persoană care a fost exclusă din sistemul de educație„, a spus Pricopie, după ce a participat la o masă rotundă organizată, la Palatul Parlamentului, de Comitetul Sindical European pentru Educație, în colaborare cu Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI).

Ministrul Educației a precizat că aceste lucruri trebuie să fie reglate, astfel încât de la 1 septembrie lucrurile să fie clare. Pricopie a spus că este important ca politicile publice din Educație să nu mai fie asociate numelor politicienilor ajunși în funcții executive.

Sistemul de educație nu este nici al primului-ministru, nici al ministrului Educației, nici al celor care au majoritatea în Parlament. Sistemul de Educație este al țării. Atunci când adopți o politică trebuie să fie făcută în acord cu toți actorii principali din sistemul de educație și așa va supraviețui și după schimbarea guvernamentală, schimbări pe care am văzut în ultimii ani că le tot avem. Dintre toți actorii implicați în procesul de educație nu cred că este unul care să poată să pretindă că deține adevărul absolut, cheia, soluția. Soluția poate să vină numai folosind acest instrument, al dialogului, care nu înseamnă că toți trebuie să aibă aceleași puncte de vedere, dimpotrivă, intri într-un dialog cu perspective, cu puncte de vedere diferite, dar în urma dialogului trebuie să existe un minim dialog asupra pașilor pe care urmează să-i facem”, a explicat Pricopie.

Exit mobile version