Recitalul lunii iunie din cadrul Seriei „Concertelor Enescu”, care se va desfăşura în această seară la Londra, îi are ca protagoniști pe Anca Iarosevici (viola da gamba) şi Bogdan Mihăilescu (chitară clasică), într-un eveniment dedicat glorioasei tradiţii muzicale baroce de secolele XVII şi XVIII.
Concertul, care încheie sezonul 2014/15 al seriei, va oferi publicului britanic o dublă premieră: interpretarea unei lucrări puţin cunoscute a lui Enescu, „Andante religioso”, transcrisă special cu această ocazie pentru respectiva combinaţie de instrumente (viola da gamba şi chitară clasică), precum şi a misteriosului „Codex Cajoni” (cântece şi dansuri din Transilvania secolului al XVII-lea) de Ioan Căianu (1629-1687), călugăr ardelean de origine valahă.
În program figurează, de asemenea, lucrări consacrate de Antonio Vivaldi, Robert de Visée, Henry Purcell şi Georg Friedrich Handel.
Născută la Cluj într-o familie de muzicieni, Anca Iarosevici a studiat violoncelul la Universitatea de Muzică din Bucureşti, sub îndrumarea tatălui său, George Iarosevici, violoncelist şi profesor de renume. În 1974, a început studiul violei da gamba, pe care a ajuns în curând să o stăpânească la perfecţie în toate cele trei forme: tenor, alto şi discant. În 1985, a devenit membră a ansamblului cameral „Consortium Violae”, începând o colaborare cu llse Maria Reich (orgă, clavecin) şi Robert Dumitrescu (viola da gamba, lăută).
Cei trei muzicieni, dedicaţi promovării muzicii vechi, au creat împreună Trio „Ricercare”, o platformă de exprimare a propriei concepții artistice. În anul 1990, Anca Iarosevici, soprana Georgeta Stoleriu, clavecinista Verona Maie şi Robert Dumitrescu au înființat ansamblul cameral „Studioul de muzică veche”, cu care au susţinut concerte în toată Europa şi în Statele Unite ale Americii. Cu acelaşi ansamblu, Anca Iarosevici a participat la numeroase ediţii ale Festivalului Internaţional „George Enescu”, dar şi la festivaluri în Valencia şi Santander.
Bogdan Mihǎilescu a început studiul viorii la Liceul de muzicǎ „Dinu Lipatti” din Bucureşti şi a continuat cu studiul chitarei clasice la Şcoala de Artă din capitală, sub îndrumarea prof. Adrian Ionescu, şi la cea din Cluj-Napoca, cu prof. Valentin Farcaş. În 2007, s-a reîntors în România, unde s-a dedicat exclusiv muzicii de camerǎ, oferind numeroase recitaluri atât în Bucureşti, precum şi în alte oraşe din ţară, alături de muzicieni prestigioşi, în formule camerale diverse, de la duet la cvintet. Compozitoarea letoniană Anna Veismane i-a dedicat compoziţia „Hidden Dragons”, pe care a interpretat-o în primă audiţie absolută la Ateneul Român, în anul 2012. Meritele sale artistice, socotite a aparţine unuia dintre cei mai importanţi promotori ai chitarei clasice în România, au fost remarcate de reputata revistǎ „Guitar International” în numǎrul din februarie 1987.