Site icon TIMP ROMÂNESC

ANCOM va modifica reglementările pentru furnizarea serviciilor poștale

Ca urmare a modificărilor legislative și a evoluțiilor tehnologice electronice din ultimii ani de pe piața serviciilor poștale, Consiliului Consultativ al ANCOM a discutat proiectul de decizie privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poștale, care va institui un nou cadru de reglementare.

Principalele modificări ale deciziei

Proiectul de decizie modifică limita de greutate a coletelor, în acord cu reglementările în materie, de la 50 kg la 31,5 kg, și clarifică punctual situația persoanelor care revând serviciile poștale prestate de un furnizor de servicii poștale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet.

De asemenea, decizia actualizează lista serviciilor poştale, categoria serviciilor poştale reglementate distinct în afara sferei serviciului universal fiind restrânsă prin eliminarea serviciului schimbare destinație, întrucât în prezent acest tip de serviciu nu mai este prestat de furnizori conform particularităților stabilite în actualul regim de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poștale. Acest serviciu va putea fi furnizat în continuare ca o caracteristică suplimentară a altui serviciu poștal.

Conform prevederilor legale privind simplificarea procedurilor administrative în relația dintre beneficiarii de servicii publice și administrația publică, solicitanții/furnizorii înregistrați în România nu vor avea obligația să transmită unele documente, în măsura în care Autorității i se permite accesarea, respectiv verificarea informaţiilor necesare identificării acestora și a reprezentantului legal, în bazele de date administrate de alte autorităţi sau instituţii publice.

Transmiterea documentelor între ANCOM și furnizori, în contextul digitalizării, se va realiza printr-o modalitate unică de comunicare, rapidă și facilă, respectiv prin intermediul poștei electronice.

Totodată, actul normativ stabilește noi reguli și condiții pentru:

După adoptare, proiectul va fi publicat în Monitorul Oficial al României, intrarea în vigoare fiind stabilită la data publicării.

Dezbatere pe marginea legislației incindentă prevenirii corupției

Specialiștii DGA au discutat, la ARCUB, despre legislația incidentă domeniului. La dezbatere au participat și reprezentanți ai Ministerului Justiției, ANI, Transparency International România și ai structurilor centrale ale MAI.

Au fost discutate aspecte privind implementarea Strategiei naționale anticorupție și a legislației privind protecția avertizorilor în interes public, în instituțiile publice, fiind identificate și prezentate  oportunități și perspective aplicabile în domeniul anticorupție.

Dezbaterea a avut loc în contextul împlinirii a 20 de ani de când, în întreaga lume marchează Ziua Internațională Anticorupție (9 decembrie), stabilită prin Convenţia ONU împotriva Corupţiei, primul tratat cu vocaţie universală în domeniul combaterii corupţiei.

România a aderat la această Convenție în 2003, iar din 2004 Legea nr. 365/2004 a fost ratificată. DGA reamintește că pentru sesizarea faptelor legate de corupţie există sistemul Call-center 0800 806 806, care poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie mobilă sau fixă.

 

Exit mobile version