Site icon TIMP ROMÂNESC

ANCOM vrea să modifice regulile pentru autorizarea serviciilor poștale

ANCOM a pus în consultare publică proiectul unei decizii privind autorizarea generală pentru furnizarea serviciilor poștale. Proiectul urmărește armonizarea legislației secundare cu legislația primară în materie și adaptarea la inovațiile din domeniu.

Principalele modificări propuse

Proiectul de decizie propune modificarea limitei de greutate a coletelor de la 50 kg la 31,5 kg și clarifică punctual situația persoanelor care revând serviciile poștale prestate de un furnizor de servicii poștale, inclusiv prin intermediul unor aplicații informatice disponibile pe o pagină de internet.

De asemenea, se propune actualizarea listei serviciilor poștale, categoria serviciilor poștale reglementate distinct în afara sferei serviciului universal fiind astfel restrânsă prin eliminarea serviciului schimbare destinație. Deși acest serviciu nu se va mai regăsi individualizat distinct ca serviciu poștal principal, va putea fi furnizat în continuare ca o caracteristică suplimentara a altui serviciu poștal.

Conform prevederilor legale privind simplificarea procedurilor administrative în relația dintre beneficiarii de servicii publice și administrația publică, solicitanții/furnizorii înregistrați în România nu vor avea obligația să transmită unele documente, în măsura în care Autorității i se permite accesarea, respectiv verificarea informațiilor necesare identificării acestora și a reprezentantului legal, în bazele de date administrate de alte autorități sau instituții publice.

În ceea ce privește transmiterea documentelor, în contextul digitalizării, proiectul de act normativ propune o modalitate unică de comunicare între ANCOM și furnizorii de servicii poștale, prin intermediul poștei electronice.

Totodată, proiectul de act normativ propune stabilirea unor noi reguli și condișii pentru:

livrarea trimiterilor poștale pe baza unui cod alfanumeric (cod PIN) sau a semnăturii pe PAD și încadrarea acestor metode ca modalități suplimentare de identificare a destinatarului, la livrare;

furnizorii a căror activitate constă exclusiv în revânzarea serviciilor poștale, inclusiv prin intermediul unor aplicații informatice disponibile pe o pagină de internet;

utilizarea sistemelor automate de colectare/livrare a trimiterilor poștale (lockere), prin reglementarea unor termene minime de păstrare la lockere în vederea ridicării trimiterii poștale, a unei proceduri de informare a utilizatorului cu privire la sosirea trimiterii poștale, avizarea în caz de neridicare a trimiterilor poștale, marcarea acestora etc.

De asemenea, proiectul propune termenele până la care furnizorii de servicii poștale vor trebui să transmită ANCOM informări în legatură cu:

condițiile generale privind furnizarea serviciilor poștale actualizate;

mărcile/denumirile comerciale ale serviciilor poștale;

datele de contact necesare unei comunicări eficiente în ceea ce privește soluționarea reclamațiilor primite de la utilizatori;

rețeaua poștală (puncte de acces/contact fixe deservite de personal, sisteme automate de colectare/livrare, alte clădiri aparținând rețelei poștale).

Observații și propuneri pot fi transmise până la data de 15.09.2023.

 

Exit mobile version