Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) au demarat controale la furnizorii de energie electrică, în contextul liberalizării pieței începând cu data de 1 ianuarie 2021, după ce consumatorii au transmis deja sute de sesizări în care reclamă prețul energiei sau întârzieri privind forma contractului, potrivit unui comunicat ANRE.
Protecția Consumatorului va verifica utilizarea unor eventuale practici comerciale incorecte sau înșelătoare în relația cu consumatorii de energie electrică și modul în care sunt respectate dispozițiile legale privind transmiterea către consumator a confirmării încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanță şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat.
ANRE, în schimb, va verifica modul în care sunt respectate dispozițiile legale privind emiterea lunară a facturii pentru energia electrică furnizată clienților finali alimentați în regim de serviciu universal și modul în care sunt respectate dispozițiile legale privind facturarea de către furnizor a consumului energiei electrice în perioada cuprinsă între două citiri consecutive a aparatului de măsurare efectuate de operatorul de rețea (ANRE).
Totodată, ANRE va verifica dacă furnizorii furnizorii de ultimă instanță respectă obligația de a-și informa, pe tot parcursul anului 2021, clienţii casnici beneficiari de serviciu universal cu privire la ofertele concurenţiale proprii aplicabile şi la dreptul de a încheia un contract pe piaţa concurenţială cu oricare furnizor licențiat (ANRE).
”Pe măsura finalizării, concluziile acțiunilor de control desfășurate la furnizorii de energie electrică vor fi făcute publice”, transmite ANRE.
Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a anunțat vineri că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit de la începutul lunii ianuarie până în prezent 298 de sesizări cu privire la nemulţumirile consumatorilor legate de serviciile prestate pe piaţa liberă de energie.
”Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulţumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piaţă liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiţionale, sau nemulţumiri legate de preţul pe KWh sau pe metru cub”, a spus Anghel, potrivit Agerpres.