Anul 2016 se deschide la Institutul Cultural Român din Berlin cu o importantă expoziţie de sculptură şi instalaţie, „Faţetele Hiperconectivităţii”, care se va desfăşura în spaţiile galeriei proprii.Vernisajul expoziţiei va avea loc pe data de 8 ianuarie, cu începere de la orele 19.00. Expoziţia va putea fi vizitată până pe data de 5 februarie. Evenimentul este organizat de către ICR Berlin, în colaborare cu Asociaţia Many Colors.
Expoziţia colectivă de sculptură şi instalaţie The Facets of Hyperconnectivity, curatată de Simona Antoniu, este construită în jurul conceptului de comunicare; lucrările abordează teme precum comunicarea verbală autentică, desfăşurată în spaţiul offline, oralitatea, sondarea psihologică, empatia, intuiţia, lumea interioară, cea construită pe repere non-virtuale.
În epoca tehnologiei faptul de a fi conectat, de a fi online a devenit un imperativ, indiferent de eficienţa sau calitatea comunicării stabilite astfel. Ceea ce ar fi trebuit să fie un mijloc de comunicare, devine astfel un scop în sine, iar acest aspect aduce cu sine multiple modificări sociale şi culturale.
Oralitatea internetului tinde a se substitui culturii tiparului, intervenind în mecanismele de gândire ale omului contemporan, altfel spus determinând un anumit tip de spontaneitate, dar şi de rapiditate echivalentă adeseori cu superficialitatea, ori de comprimare şi generalizare a mesajului transmis.
Vor fi prezentate lucrări realizate de 9 artişti din România şi Franţa: Darie Dup, Vlad Basarab, Franz Galo, Gabriel Brojboiu, Georgiana Cozma, Adrian Moise, Irinel Moldoveanu, Marina Antoniu.
Expoziţia The Facets of Hyperconnectivity a fost prezentată la Centrul Cultural „Palatele Brâncoveneşti”, Mogoşoaia, în perioada 10 – 31 mai 2015 şi face totodată parte dintr-un amplu proiect curatorial de artă vizuală desfăşurat de-a lungul a doi ani, care cuprinde o serie de evenimente culturale conexe precum conferinţe, expoziţii de artă vizuală, performance, workshop-uri, audiţii de muzică experimentală şi contemporană.
Proiectul este finanţat printr-un Grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein și Guvernul României.