Atașatul de turism este noua funcție înființată de Guvern pentru reprezentarea României în străinătate în domeniul turismului.
Noua funcție vine în contextul desființării reprezentanțelor de promovare turistică, urmare a recomandărilor Curții de Conturi prezentate în Raportul de audit al performanței fostei Autorități Naţionale pentru Turism.
Potrivit ordonanței adoptată ieri de Guvern, funcțiile de atașat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajați ai Ministerului Turismului, ai instituțiilor subordonate acestuia și de personalul detașat în minister.
Criteriile de selecţie şi modalitatea de organizare a concursului vor fi aprobate prin ordin comun al Ministrului Turismului şi al MAE. Stabilirea țărilor și a perioadei în care atașatul de turism efectuează misiunea de reprezentare a României se realizează prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE.
Pe perioada exercitării funcţiei de ataşat de turism, persoanelor care ocupă această funcţie li se suspendă de drept raportul de serviciu/contractul individual de muncă, conform legii, și li se aplică dispoziţiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate.
Sumele necesare pentru trimiterea în străinătate a atașatului de turism vor fi asigurate de Ministerului Turismului, conform prevederilor legale privind drepturile în valută și în lei ale personalului trimis în misiune permanentă în străinătate.
Atașații de turism se supun autorității șefului miniunii diplomatice din care face parte în vederea îndeplinirii atribuţiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimiţătoare.