Site icon TIMP ROMÂNESC

Au fost depuse candidaturile pentru M6, secțiunea Tokyo – Aeroport Otopeni

Trenul metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou

Au fost depuse candidaturile pentru M6, secțiunea Tokyo – Aeroport Otopeni, după ce în ședința de guvern din 2 octombrie 2021a fost deblocat proiectul Magistralei M6 de metrou care leagă sudul de nordul Bucureștiului și de Ilfov, iar la 19 octombrie 2021 a fost lansată licitația.

Acum, proiectul se află la prima etapă de selectare a candidaturilor, 28 ianuarie 2022 fiind data limită de depunere a acestora. Urmează analiza documentelor pentru calificare, apoi se vor depune ofertele tehnice și financiare.

Este vorba despre proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), are un traseu de 7,6 km și cuprinde șase stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.

M6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între nordul și sudul Capitalei, prima magistrală care leagă direct Bucureștiul de localitățile din Ilfov (Otopeni – București – Jilava), amintește Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor.

M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din sudul Capitalei având access direct în zonele din nord.

Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016 – 2030) fiind selectată în Scenariul Optim. Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport.

Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani.

Actele normative de aprobare au fost obținute pentru întregul traseu al proiectului, respective 14,2 km, 12 stații și achiziția a 12 trenuri. Indicatorii tehnico-economici ai M6 sunt aprobați de Guvernul României pe baza unor analize care iau în considerare impactul veniturilor de pe întreaga magistrală. Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabiliate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.

Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, în două direcții, cu patru utilaje TBM și, ulterior, pentru contractarea unitară a lucrărilor de finisaje, instalații, semnalizări și de achiziții material rulant.

Secțiunea 1 (1 Mai – Tokyo) are un traseu de 6,6 km și cuprinde șase stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.

”Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou. În paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2”, anunță Scrioșteanu.

 

Exit mobile version