Site icon TIMP ROMÂNESC

Au fost inaugurate spaţiile de lucru cu publicul ale Consulatului General al României la Bonn

Foto arhivă Consulatul General de la Bonn

Importanța informării corecte și în timp real a cetățenilor români din afara granițelor a fost subliniată cu prilejul întâlnirii, la Bonn, a conducerii Departamentului Consular din MAE cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc și ai presei de limba română din Germania, precum și cu diplomații cu atribuții consulare.

În cadrul campaniei „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”, care a continuat în perioada 6-8 aprilie la Bonn, a fost prezentată continua modernizare a activității consulare (Sistemului Informatic Consular E-Cons, și componentele acestuia – E-Viza, E-Pass, SNIV, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate – modulele de Call-Center și Mail-Center), precum și a Sistemului Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni.

Cosmin Dinescu, secretarul general al MAE, a subliniat importanța cunoașterii de către  cetățenii români stabiliți în străinătate,  beneficiarii direcți ai serviciilor consulare, a modului în care pot fi accesate aceste serviciii. De asemenea, Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, i-a încurajat pe membrii comunității prezenți la reuniune să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informațiile primite. De asemenea, oficialul MAE a explicat utilitatea accesării serviciilor de atenționare prin SMS – „Un SMS îți salvează viața”, a aplicației pentru telefoane inteligente „Călătorește în siguranță”, dar și a informațiilor cu privire la situații de risc la care pot fi expuși cetățenii români în străinătate. Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se confruntă cetăţenii români care călătoresc sau muncesc în străinătate este dialogul permanent cu reprezentanţii acestora.

Campania „Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Bonn a oferit şi prilejul inaugurării oficiale a spaţiilor de lucru cu publicul ale Consulatului General al României la Bonn, recent reamenajate din fondurile MAE. Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri legate de activitatea Departamentului Consular, prilej cu care membrii comunității românești din Germania au purtat un dialog deschis și aplicat cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare puse la dispoziția cetățenilor români, cât și despre alte teme de interes pentru românii din străinătate.

Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a treia ediție, fiind lansată în anul 2015. În februarie 2017, campania a debutat la Lisabona și va continua în prima jumătate a anului pentru a prezenta comunităților românești din diaspora beneficiile sistemului de servicii consulare „E-Cons”. Această campanie are rolul de a explica direct cetățenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziție, astfel încât platforma „E-Cons” să fie utilizată cât mai eficient.

Exit mobile version