Site icon TIMP ROMÂNESC

Belgia – al 18-lea stat ale cărui asociații profesionale se opun aplicării Directivei Detașării în transporturile rutiere internaționale

Asociațiile profesionale din Belgia s-au alăturat Declarației comune împotriva aplicării Directivei Detașării Lucrătorilor la operațiunile de transport internațional, semnată până în prezent de un număr în creștere de asociații de transport rutier de marfă și persoane din 18 state member ale UE.Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) salută alăturarea asociațiilor profesionale din Belgia – Asociația de Curierat Belgiană (BCA) și Consiliul European al Expeditorilor (ESC) – în rândul semnatarilor Declarației comune împotriva aplicării Directivei Detașării Lucrătorilor (96/71/CE) la operațiunile de transport rutier internațional în UE.

Belgia devine astfel cel de-al 18-lea stat membru ale cărui asociații profesionale se opun aplicării Directivei Detașării în transporturile rutiere internaționale, alături de UNTRR – România și asociații din Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia, Spania, Marea Britanie.

“Asociațiile semnatare ale acestei declarații reprezintă atât estul, cât și vestul UE, precum și nordul și sudul UE, demonstrând astfel că reprezentanții industriei europene sunt uniți, dorind să transmită un mesaj simplu și clar autorităților europene împotriva aplicării Directivei detașării la transportul rutier internațional” a declarat Radu Dinescu, secretar general al UNTRR. Directiva Detașării nu este specifică lucrătorilor hipermobili din transporturile rutiere iar aplicarea forțată a acesteia afectează negativ toate operațiunile de transport rutier internațional din UE, limitând activitățile pentru marea majoritate a companiilor de transport din UE.

UNTRR împreună cu celelalte asociații semnatare ale Declarației comune nu sunt de acord cu propunerea Comisiei Europene pentru o Lex Specialis, care presupune ca transportul rutier internațional (tranzit, transport bilateral și transport intracomunitar “cross-trade”) să fie subiect al Directivei Detașării Lucrătorilor și, prin urmare, îndeamnă Comisia Europeană să le excludă în mod explicit din domeniul de aplicare al Directivei.

UNTRR solicită autorităților române să sprijine activ acest demers al industriei transporturilor rutiere din UE în colaborare cu autoritățile relevante ale tuturor statelor membre ale UE afectate de această propunere a Comisiei Europene.

Exit mobile version