Biserica Ortodoxă Română (BOR) se opune introducerii în școală a orelor de educație sexuală și susține că un astfel de demers reprezintă ”un atentat asupra inocenței copiilor, care îi poate marca pe viață”. BOR adaugă că statul nu poate impune un model ideologic în educația copiilor, peste acordul părinților, și că este o minciună să faci o conexiune între statisticile privind numărul mare de mame minore din România și lipsa acestei educații.
Biserica susține, într-un punct de vedere, că ”este favorabilă oricărui tip de educație cu adevărat (nu imaginar), utilă și autentic formatoare pentru copii și tineri”.
Potrivit BOR, introducerea orelor de ”educație sexuală” este ”obiectul unor mari presiuni ong-istice și partinice” care sufocă programa școlară deja aglomerată și ignoră voința părinților. Patriarhia argumentează că în școală sunt materii al căror conținut este ”perfect adecvat predării noțiunilor necesare elevilor pe teme legate de sexualitate”.
”Patriarhia Română, dar și celelalte Biserici din România, pledează ferm pentru disocierea programelor școlare de orice tip de ideologie, precum <ideologia de gen> sau de <recomandările> ideologizant-alienante cuprinse în Documentul Biroului Regional OMS pentru Europa și BZgA, intitulat „Standarde pentru educația sexuală in Europa – un cadru pentru factorii de decizie politică, specialiști și autorități din domeniul educației și sănătății. Ideologizarea informațiilor transmise elevilor in cadrul școlar, care trebuie sa rămână unul curat și neutru ideologic, inclusiv pe teme legate de sexualitate, este în totală contradicție cu scopul real și ultim al educației: formarea omului în spiritul celor mai înalte valori morale și al eticii virtuții ca expresie a echilibrului și normalității.
Dincolo de sofismul, adică de minciuna ambalată <credibil>, prin care se transmite obsesiv-compulsiv ideea că <avem cel mai mare număr de mame minore din Europa, cel mai mare număr de tineri infectați cu HIV din Europa, cea mai tânără bunică din lume> din cauza absenței din programa școlară a unei materii obligatorii numite <educație sexuală>, dincolo de această asiduă încercare de manipulare se află, în realitate, adevăratele cauze ale acestor triste, prin nefirescul lor, statistici: 1. disoluția familiei 2. abandonul școlar”, susține Patriarhia Română.
BOR face trimitere la mai multe recomandări privind conținutul acestei materii, pe grupe de vârstă și critică trimiterile referitoare la viața sexuală, ”bucuria și plăcerea atingerii propriului corp” sau relațiile dintre persoane de același sex.
BOR subliniază că a susținut permanent caracterul opţional în școli al ”orelor de educație pentru viață” și susține că părinții treuie să decidă privind educația copilului lor, iar statul nu are dreptul să impună un model ideologic în educația copiilor, peste acordul și convingerile acestora.
Totodată, BOR subliniază că planurile-cadru și programele școlare sunt elaborate de Ministerul Educației, nu prin lege adoptată de Parlamentul României, iar responsabilitățile educaționale nu pot fi atribuite decât personalului didactic, certificat în acest sens. ”Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educație sexuală reprezintă un atentat asupra inocenței copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească și marcându-i pe aceștia pentru întreaga viață. În acest sens, mai multe studii realizate în diferite țări au demonstrat că o astfel de abordare a educației copiilor a avut ca urmare începerea vieții sexuale mai devreme, cu implicațiile de rigoare, fără vreo îmbunătățire în plan social. În unele state ale Uniunii Europene, educația sexuală este organizată în cadrul altor discipline școlare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia). Considerăm că pregătirea pentru viaţa intimă şi de familie trebuie să fie lăsată în primul rând în sarcina familiei care poate aprecia corect şi obiectiv stadiul de dezvoltare psiho-fizic, intelectual şi emoţional al copilului”, precizeazxă BOR.