Bricul Mircea a început circuitul în Grecia pe 16 septembrie 2016, prima oprire fiind în insula Rodos. Din 22 septembrie se află pentru trei zile în portul din Iraklio, Creta, iar din 26 septembrie în portul Pireu pâna la data de 28 septembrie 2016.
În timpul staționării vasului în Rodos, Lucian Fătu, Ambasador al României în Grecia, alături de căpitatul vasului, Gabriel Moise, a avut o întâlnire cu primarul orașului Rodos, Fotis Hatsidiakos.
Publicul din Atena poate să viziteze vasul în Pireu-Poarta 12- Akti Themistokleos, scrie all4romania.eu.
Bricul „Mircea”, mândria forțelor navale românești a fost construit în 1939, la Hamburg. Puțini știu că nu este primul bric pe care l-a avut România. Acest vas este urmașul primului bric lansat la apă în 1882, la celebrul șantier naval londonez „Thames Iron Worlds” de însuși Ion Ghica, pe atunci ambasadorul României în Marea Britanie. Bricul a fost scufundat în 1944, în timpul unui bombardament.
„Mircea” a fost prima navă-școală a Marinei Militare Române. A fost achiziționată după înființarea, în 1881, a școlii copiilor de marină din Galați, care impunea și o pregătire practică. Cel de-al doilea bric, care a fost botezat cu numele predecesorului său pentru a continua tradiția, se poate lăuda cu o autonomie de 5.000 de mile marine și cu o viteză maximă de 12 noduri, cu motorul, și de 10 noduri, cu velele.
În prezent, în lume mai există încă patru nave de același tip cu Bricul „Mircea” care navighează: Eagle (SUA), Gorch Fock (Germania), Sagres (Portugalia) și Tovarisci (Rusia).
Nava școală „Mircea” a efectuat nenumărate marșuri de instrucție în Marea Neagră, Marea Egee, Mediterana și Oceanul Atlantic. A suferit de-a lungul vieții sale două reparații capitale: în 1965 a fost reparat la Hamburg, iar în 1994, a intrat într-un amplu proces de reparații și modernizare în Șantierul Naval Brăila.
Timp de 70 de ani, cât a servit Marina Militară Romaâească, bricul „Mircea” a fost implicat doar într-un singur incident major pe mare. S-a întâmplat în 1965, în Golful Biscaya, când cablurile cu care era remorcat s-au rupt din cauza unei furtuni. Bricul a rezistat atunci furtunii timp de patru zile, timp în care echipajul a refuzat să parăseasca nava.
Are un tonaj de 1320 tone și poate naviga atât cu vele cât și cu motor.