Pentru al treilea an consecutiv, Caravana filmului românesc va începe la Mediaş, unde proiectul „Caravana filmului românesc – Cartea şi filmul” va prezenta o serie de filme clasice româneşti pentru copii din localitate. Astfel, în perioada 6 – 10 aprilie, copiii şi tinerii din Mediaş, dar şi marele public iubitor de film, sunt invitaţi să vizioneze filme îndrăgite care au bucurat copilăria multor generaţii de spectatori ce au crescut păstrând în suflet personaje celebre precum Veronica, Harap Alb sau Nică, fiul lui Ştefan a Petrei şi al Smărăndiţei.
“Caravana filmului românesc – Cartea şi filmul” este un proiect educaţional ce se adresează copiilor (preşcolari, şcolari şi liceeni) şi tinerilor de peste 18 ani, şi care urmăreşte să creeze o legătură vizibilă între arta cinematografică şi literatură.
Proiectul se axează pe evidenţierea legăturii dintre arta scrisului şi cea a filmului, punctând aspectele care le apropie, dar şi pe cele care le diferenţiază, prin prezentarea de producţii cinematografice ale căror scenarii au avut ca sursă de inspiraţie romane celebre româneşti, nuvele şi povestiri din programa şcolară sau din bibliografia opţională a elevilor. Nu întâmplătoare a fost, astfel, relaţionarea cu „Şcoala ALTFEL” – proiect ce pune accentul pe valoarea educaţiei non-formale.
Aşadar, spectatorii de toate vârstele sunt invitaţi să vizioneze filme celebre, precum: „Amintiri din copilărie”, „Veronica” şi „Veronica se întoarce” – regizate de Elisabeta Bostan; „De-aş fi Harap Alb”, regia: Ion Popescu Gopo; „Baltagul”, regia Mircea Mureşan şi „O noapte furtunoasă”, regia: Jean Georgescu.
În cei doi ani de existenţă, Caravana filmului românesc s-a oprit în oraşele: Ploieşti, Constanţa, Oneşti, Mangalia, Fălticeni, Alba Iulia, Gura Humorului, Cluj-Napoca, Zalău, Reşiţa, Corabia, Târgu-Jiu, Slatina şi Bucureşti, ajungând la un număr total de aproximativ 44.500 de spectatori şi consemnând 477 de referiri în presa locală şi naţională. În cadrul Caravanei, toate filmele au fost prezentate la o calitate artistică de excepţie, fiind refăcute ca sunet şi imagine.
Timp Românesc este partener media al proiectului.