Ministerul Afacerilor externe a lansat un “Centru de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate”, al cărui obiectiv este coordonarea, dintr-un centru unic de contact, suportul pentru cetăţenii români din străinătate.Se urmărește o eficientizare a comunicării cu cetăţenii români de peste hotare, centralizarea problemelor sesizate şi monitorizarea modului în care aceste sesizări sunt soluţionate de personalul MAE.
Centrul integrează preluarea cererilor cetăţenilor privind cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging. Acolo unde este posibil, cetăţenii vor putea încărca în sistem copii scanate ale documentelor, clasificarea şi tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare, oferirea de informaţii specifice în cadrul site-ului centrului de contact, transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe email, telefon) către cetăţeni, acolo unde este posibil.
Proiectul se adresează celor peste 3 milioane de cetăţeni români care şi-au stabilit domiciliul ori se află temporar în străinătate, precum si unui număr de cel puţin 500 de lucrători consulari din cadrul MAE, consuli şi funcţionari consulari, care vor utiliza platforma.
Totodată, acest sistem informatic va integra totalitatea serviciilor consulare oferite cetăţenilor români aflaţi în afara frontierelor ţării.Prin implementarea proiectului se vor obţine următoarele rezultate: oferirea de servicii consulare de înaltă calitate; posibilitatea semnalării cazurilor deosebite într-un sistem centralizat, precum şi transferul acestora către autorităţile române competente; optimizarea şi eficientizarea muncii personalului MAE.
Odată implementat acest sistem, reţeaua consulară a României se va plasa printre cele mai moderne din spaţiul european.
Prin operaţionalizarea acestui Centru unic de contact al Ministerului Afacerilor Externe, cetăţenii români vor beneficia de servicii consulare de calitate şi la standarde europene.