Începând 21 ianuarie 2019, cetățenii români aflați în Marea Britanie pot solicita noul statut de rezident în UK (settled sau pre-settled status).
Condițiile de eligibilitate vizează:
- Trebuie să fiți cetățean european, rezident în Marea Britanie (dar nu cetățean britanic), cu un pașaport biometric european valabil,
- Membru de familie al unui cetățean European provenit din state terțe și care are un card de rezidență biometric,
- Să aveți acces la un dispozitiv cu sistem de operare Android, versiunea 6.0 (smartphone sau tabletă, cu tehnologie NFC*) pentru a utiliza aplicația Home Office (https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app), pentru confirmarea identitității, ca parte a procesului de aplicare.
Dacă dețineți și pașaport britanic, nu trebuie să mai aplicați pentru noul statut de resident.
Dacă nu îndepliniți cerințele de eligibilitate Nu trebuie să aplicați în această fază.
Sistemul de solicitare a noului statut de rezident în UK va fi deschis tuturor cetățenilor europeni din 30 martie 2019.
Pentru mai multe informații, puteți accesa pagina oficială Home Office.
Cetățenii români care intenționează să utilizeze modalitatea online de înregistrare a statutului de rezident în Marea Britanie, dar nu dispun de telefoane sau tablete cu sistem de operare compatibil (minim Android 6.0) cu aplicația guvernului britanic, se pot deplasa la unul din cele 13 centre de scanare a documentelor de identitate. Accesul la aceste centre autorizate de guvernul britanic se face numai pe baza unei programări prealabile. Fiecare centru operează un sistem propriu de programare.
Centrele de scanare sunt situate în Bath, Belfast, Caerphilly, Edinburgh, Hertfordshire, Hull, Lincolnshire, London (Hackney), London (Southwark), Sandwell, Southampton, Stockton-on-Tees și Trafford.
Mai multe informații la GOV.UK
Detalii referitoare la documentele necesare, modalitățile de aplicare (online sau poștă), și alte aspecte ale procedurii de înregistrare AICI