Guvernul de la Chişinău nu susţine redeschiderea aerodromului de la Tiraspol pentru că Aeroportul Internaţional Chişinău, situat la doar 60 de km distanţă, acoperă necesităţile regiunii. Vitalie Marinuţă, ministrul Apărării din Republica Moldova, a precizat pentru Europa Liberă că problemele contingentului Federaţiei Ruse din regiunea transnistreană pot fi rezolvate folosind aeroportul din Chişinău sau calea terestră, aşa cum s-a făcut şi până acum Oficialul moldovean s-a arătat categoric în ceea ce privește zvonurile privind elicopterele rusești pentru Transnistria: „Dacă ne uităm la toate prevederile legale care vizează atât statutul forţelor Federaţiei Ruse pe teritoriul Republicii Moldova, cât şi legislaţia internaţională, acest lucru este imposibil. Totodată, pentru a introduce în Zona de Securitate armament adăugător din Federaţia Rusă, ar fi nevoie şi de acceptul de tranzit al Ucrainei, care deţine preşedinţia OSCE, nu cred că Ucraina va permite acest lucru”.
Marinuţă crede că lansarea ”problemei elicopterelor” face parte din strategia de negociere, care se așteaptă a fi foarte dură, în contextul în care Guvernul Republicii Moldova şi-a exprimat, nu o singură dată, poziţia în privinţa demilitarizării regiunii transnistrene şi, în special, a Zonei de Securitate.
La rândul său, Guvernul de la Chişinău dorește schimbarea formatului pacificatorilor în zona de Securitate: ”Noi suntem deschişi. Nu o dată am invitat reprezentanţii de pe malul stâng al Nistrului chiar şi la aplicaţiile militare pe care le-am desfăşurat anul trecut. Însă nu au participat, ei au considerat că nu trebuie să vină. Vom face în continuare tot posibilul ca să găsim modalităţi de a soluţiona, pe cale paşnică, toate problemele existente”.
În ultimele 6 săptămâni activitatea Comisiei Unificate de Control a fost practic blocată. Comunitatea internaţională şi participanţii din cadrul negocierilor în formatul „5+2” trebuie să înţeleagă că formatul misiunii trebuie schimbat, a conchis oficialul.