Clase în care să se insereze fiii imigranților până când învață italiana. Lega Nord le invocă de mai mult timp, la Bologna există acum una. În școala medie Besta din cartierul San Donato, unul dintre cele mai multietnice din oraș, anul acesta există o clasă cu 22 de elevi toți născuți în străinătate. Au sosit la Bologna vara trecută și nu vorbesc italiana. Directorul școlii, Emilio Porcaro, care și-a petrecut o bună parte a vieții sale predând italiana imigranților, i-a reunit în fața aceleiași table.
Ideea e să se țină copiii în „clasa I-a experimentală” până când vor fi în măsură se să insereze fără prea multe dificultăți în clasele în care sunt și elevii italieni, un salt făcut deja de doi dintre ei. Porcaro nu vrea să audă vorbindu-se de ghetou: „Am creat această clasă pentru a integra. Copiii fac diferite materii cu colegii din alte clase, mănâncă împreună și participă la ieșiri cu ceilalți„, a explicat el .
Alegerea directorului, aprobată de Consiliul profesoral, nu a plăcut însă reprezentanților părinților din Consiliul școlii, care într-o scrisoare denunță: „Separarea străinilor de italieni are rezultatul imediat de divizare. Elevii străini nu vor vorbi în clasă cu alți italieni și vor avea ca unică referință italiană numai învățătorul, anulând toate posibilitățile de educație între egali”.
Cazul a ajuns imediat subiect politic. Lega Nord consideră pusă în practică propunerea lor, iar Flc-Cgil vorbește de „un proiect de primire, pare să aibă laturi pozitive„. Sandra Zampa, deputată a Pd și vicepreședintă a Comisiei Copii și adolescenți, vorbește de „absurditate” și adaugă că „acei copii trebuie reintegrați cât mai curând„. Consilierul local de la Sel Mirco Pieralisi vorbește de „înapoiere pedagogică și culturală„.