Comisia Europeană și semnatarii Codului de bune practici privind dezinformarea au lansat o cerere comună prin care invită părțile interesate să devină semnatare ale Codului consolidat de bune practici privind dezinformarea.
Se așteaptă ca noii semnatari să contribuie la elaborarea codului revizuit împreună cu semnatarii actuali. Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: ,,Crearea unui mediu online sigur și fiabil este un efort comun, iar actorii din sectorul privat ar trebui să contribuie la limitarea răspândirii dezinformării. Avem nevoie de o participare mai largă la un cod de bune practici mai solid și mai cuprinzător.”
Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a adăugat: ,,Codul a fost un instrument util de autoreglementare pentru combaterea dezinformării. Acum trebuie să ne asigurăm că întregul sector își asumă responsabilitatea de a aborda această provocare majoră. Invit toate părțile interesate relevante să se adere la cod.” Cererea vizează o gamă largă de părți interesate, inclusiv servicii de pe platformele de comunicare socială, servicii de mesagerie privată, actori din ecosistemul de publicitate implicați în plasamente publicitare, precum și alți actori care furnizează servicii care pot fi utilizate pentru monetizarea dezinformării, cum ar fi serviciile de plată electronică sau platformele de comerț electronic.
Alte părți interesate care contribuie la evaluarea răspândirii dezinformării ar putea deveni, de asemenea, semnatare, printre care se numără organizațiile care evaluează dezinformarea sau care oferă ratinguri legate de site-urile de dezinformare, precum și furnizorii de soluții tehnologice. Aderarea la cod înseamnă a deveni parte a unui cadru la nivelul UE, inovator și robust, care urmărește să le ofere utilizatorilor garanții adecvate cu privire la utilizarea inadecvată a serviciilor online pentru a răspândi dezinformarea.
Codul va deveni, de asemenea, un instrument de coreglementare în cadrul Actului legislativ privind serviciile digitale, ceea ce reprezintă, pentru platformele foarte mari, un stimulent suplimentar în favoarea aderării la cod. Apelul se bazează pe orientările publicate recent pentru consolidarea Codului de bune practici, care sugerează o participare mai largă la cod, pentru ca acesta să constituie un răspuns mai cuprinzător și mai coordonat la răspândirea dezinformării. Semnatarii actuali au lansat ieri procesul de elaborare a noului cod și se așteaptă un prim proiect în toamnă.