Începând cu vara acestui an, FRCCF a început implementarea programului „Educație de calitate pentru toți”, în patru centre deschise în Cluj și Bihor. Conceput ca o „școală după școală”, programul vine în întâminarea copiilor proveniți din familii cu venituri reduse, pentru a-i ajuta pe elevii fără posibilități să rămână în școală și să treacă clasa.
Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie a reușit să atragă sprijin financiar din Norvegia pentru a combate fenomenul abandonului în Cluj.
„Copiii cu care lucrăm sunt toți cu risc mare de abandon școlar. Încercăm să lucrăm cu ei pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare. Dacă 20% dintre copiii din România nu termină termină învățământul obligatoriu. Dacă aceștia vor rămâne necalificați, vor avea și venituri modeste și riscă să depindă de serviciile pentru asistență socială și ca adulți”, afirmă Mihai Roșca, directorul FRCCF.
În cele patru centre comunitare din Cluj și Bihor sunt deja peste 100 de copii care beneficiază de asistență psihopedagogică, sprijin la teme, meditații la matematică și limba română, împreună cu alte servicii ce țin de sprijinirea în activitățile școlare
Elevii care beneficiază de sprijin au fost selectați împreună cu asistenții sociali ai primăriilor, având ca principale criterii de selecție riscul de abandon școlar, venitul redus, condițiile de locuit și vârsta (6-18 ani). La înscrierea în program, fiecare copil a fost testat, pentru a i se întocmi un plan de intervenție ajustat nevoilor individuale. Cu toate că majoritatea copiilor provin din clasele V-VII, o bună parte dintre aceștia au împlinit deja 14 ani, notează monitorulcj.ro
„Încercăm să lucrăm cât mai individualizat cu fiecare copil în parte: ținem cont de situația școlară și familială și întocmim un plan personalizat de intervenție pentru fiecare copil. La intrarea în centru aplicăm fiecărui copil în parte un test de cunoștințe, dar oferim consiliere și părinților”, a declarat Oana Bica, managerul proiectului.
Potrivit sursei, un rol important în programul de intervenție al FRCCF îl ocupă familiile copiilor. Ca și aceștia, părinții beneficiază de consiliere psihologică și socială în cardul centrelor. Copiii vin aici după orele de la școală, unde petrec până la patru ore, timp în care iau parte la activități de consiliere, sprijin la teme, socializare și asistență psihologică. Activitățile din centre sunt desfășurate de personal calificat: există câte un coordonator pentru fiecare centru, la care se adaugă profesori, asistenți sociali, psiho-pedagogi și nu în ultimul rând voluntari.