Site icon TIMP ROMÂNESC

Cotele scăzute ale Dunării creează probleme: riscăm să fie afectate sosirile navelor de croazieră fluvială în Portul Tulcea

Cotele scăzute ale Dunării continuă să creeze probleme în Portul Tulcea, conducerea societății Navrom Delta SA, singurul operator de călători și mărfuri din Rezervație, susținând că dificultățile nu vor fi rezolvate nici în acest an de instituția responsabilă, Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) din Galați.

Ne uităm cu îngrijorare la cotele Dunării și, din păcate, cred că nici anul acesta problema din portul Tulcea nu va fi rezolvată. Îmbarcăm mărfurile de la pontoanele noastre, numai că este un disconfort total pentru celelalte societăți din zonă. În plus, accesul mașinilor pe faleză este restricționat, iar situația nu va reveni la normal decât atunci când APDM Galați își va îndeplini obligațiile legale și va draga în Portul Tulcea”, a declarat directorul executiv al societății Navrom Delta SA, Nicolae Chichi.

Acesta a mai spus că discutat cu managerii companiei de stat din Galați care au susținut că nu vor putea rezolva problema din Portul Tulcea, din cauza lipsei resurselor financiare, situația fiind expusă și reprezentanților Ministerului Transporturilor.

Acum, vorbim despre transportul călătorilor și mărfurilor de strictă necesitate în Delta Dunării, dar peste câteva luni, dacă situația va rămâne în aceiași parametri, riscăm să fie afectate sosirile navelor de croazieră fluvială în Portul Tulcea”, a menționat directorul executiv Nicolae Chichi.

În momentul de față, în Portul Tulcea, potrivit Administrației Fluviale Dunărea de Jos, cota Dunării este de 80 de centimetri, în scădere cu doi centimetri față de cea înregistrată în cursul zilei precedente și cu 8 centimetri mai mică față de cea semnalată sâmbătă, 11 ianuarie.

Fenomenul de colmatare a Dunării în Portul Tulcea a fost sesizat și în anii trecuți de conducerea societății care asigură transportul călătorilor și mărfurilor în localitățile din Rezervație, situația agravându-se din cauză că în urmă cu peste 24 de ani mai multe ipiuri (construcții hidrotehnice de apărare a malurilor, n.r.) din zonă au fost demontate.

 

Exit mobile version