Numărul studenților români care au beneficiat de burse în cadrul programului Erasmus pentru a studia sau a se forma în străinătate, a crescut cu 9% în anul școlar 2012-2013, față de anul precedent, ajungând la 5.011 persoane. Cei mai mulți dintre studenții români care au beneficiat de o bursă Erasmus au ales Franța (1.020 studenți), Italia (604), Germania (564) și Spania (563). Studenții români se încadrează astfel în tendința generală la nivel european în ce privește alegerea țării de destinație, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene.
La nivel european, cele mai recente date referitoare la programul Erasmus, publicate de Comisia Europeană, arată că aproape 270.000 de studenți au beneficiat de burse UE pentru a studia sau pentru a se forma în străinătate în perioada 2012-2013. Deși studiul la altă universitate continuă să fie cea mai populară alegere, unul din cinci studenți (55.000) a optat pentru stagii Erasmus în cadrul unor societăți.
Cele mai populare trei destinații alese de studenții Erasmus în 2012-2013 au fost Spania, Germania și Franța. Țările care au trimis cel mai mare număr de studenți, ca procent din populația lor cu studii superioare, au fost Luxemburg, Liechtenstein, Finlanda, Letonia și Spania.
Statisticile arată că valoarea medie a unei burse Erasmus, destinată să acopere o parte din costurile necesare pentru a călători și a trăi în străinătate, a fost de 272 de euro pe lună, cu 9% mai mare decât în anul precedent, când suma medie primită de un student era de 250 de euro. Bursa este suplimentată în unele țări din fonduri naționale, regionale sau instituționale.
În următorii șapte ani (2014 – 2020), noul program Erasmus+ va oferi burse pentru patru milioane de persoane, inclusiv două milioane de studenți din învățământul superior și 300.000 de angajați. De asemenea, programul va finanța 135.000 de schimburi de studenți și de personal între Europa și țările partenere din întreaga lume.
Programul extins, care include programul Erasmus și programe de mobilitate similare pentru alte grupuri, inclusiv pentru ucenici și pentru voluntari, pune accent pe sprijinul lingvistic, pe norme mai flexibile pentru acordarea burselor, precum și pe sprijinul specific suplimentar pentru persoanele cu nevoi speciale, provenind din medii defavorizate sau din regiuni îndepărtate.