Site icon TIMP ROMÂNESC

”Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Bonn. Comunitățile româneşti, instruite pe tema serviciilor de atenționare prin sms.

Conducerea Departamentului Consular din cadrul MAE s-a întâlnit la Bonn cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Germania, precum şi cu diplomații români cu atribuții consulare din Danemarca, Polonia, Elveția, Cehia, Austria, Luxemburg, Belgia și Olanda, în cadrul campaniei  ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare”.Reprezentanților mediului asociativ românesc din Germania li s-au prezentat la sediul Consulatului General al României de la Bonn ultimele sisteme informatice în domeniul consular, serviciile de atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente „Călătorește în siguranță”, campanii de informare cu privire la situații de risc la care pot fi expuși românii care călătoresc în străinătate.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate facilitățile  introduse de  noile instrumente informatice pentru eficientizarea serviciilor consulare. ”În ultimii ani, volumul de servicii consulare cât și complexitatea acestora au crescut exponențial, ceea ce a condus la demararea unei reforme consulare care a vizat toate instrumentele de lucru în acest domeniu. Sistemele informatice din cadrul E-Cons urmăresc centralizarea tuturor solicitărilor de asistență consulară, dar și simplificarea procedurilor de soluţionare a acestora,  precum și reducerea  timpilor de așteptare. Cetățenii români au așadar, posibilitatea să acceseze în mod transparent informațiile necesare de pe portalul consular,  să verifice în mod constant stadiul înregistrării cererii lor, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze în mod repetat la ghișeu,” a declarat Bogdan Stănescu, director general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Bonn.

Sistemele componente ale E-Cons au fost dezvoltate într-un mod integrat pentru a facilita accesul rapid și eficient al cetățenilor români la serviciile consulare.

Cu acest prilej, a fost organizată o întâlnire regională la care au participat reprezentanții oficiilor consulare de la Bonn și Mṻnchen și Berlin și ai oficiilor consulare din Danemarca, Polonia, Elveția, Cehia, Austria, Luxemburg, Belgia și Olanda, în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară și problematici legate de actele de stare civilă.

La reuniune au fost prezenţi şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea componentelor sistemului E-Cons: Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR) și Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

Platforma E-Cons integrează mai multe sisteme informatice specifice domeniului consular, iar prin operaționalizarea celor mai complexe componente, SIMISC, activitatea consulară se aliniază standardelor tehnologice ale secolului XXI. Astfel, cetățenii români plecați în străinătate vor avea acces la numeroase servicii consulare on-line, indiferent de spațiul geografic unde se află.

Platforma E-Cons reuneşte: Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi funcţional); Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional); Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Passcomponenta MAE (implementat şi funcţional); Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional); Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească).

Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” are loc, în anul 2016, în statele cu importante comunităţi de cetăţeni români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania și Marea Britanie.

Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid. Campania s-a desfășurat până în prezent la Madrid, Roma, Paris și Bonn.

Următoarea etapă va avea loc la Londra.

Exit mobile version