Reprezentanţii comunităţii româneşti din Franța şi diplomații români cu atribuții consulare acreditați în această țară s-au întâlnit, zilele trecute, la Paris, cu conducerea Departamentului Consular în cadrul campaniei “Dialog cu diaspora pe teme consulare”, lansată de MAE la începutul anului.
Au fost prezentate procedurile informatizate la nivelul activității consulare – reunite în sistemul Econs – cu scopul de a reduce timpii de așteptare la ghișeu, scăderea numărului de deplasări la oficiile consulare și simplificare a activității funcționarilor consular.
Reprezentanţii Departamentului Consular au recomandat membrilor comunității românești să se înregistreze la ambasada și consulatele generale ale României, având în vedere faptul că la nivelul autorităților locale din acest stat nu există date oficiale cu privire la numărul cetățenilor străini cu reședința în Franța: „Facem un apel către cetățenii români aflați pe teritoriul Franței să se înregistreze la secțiile consulare, astfel încât MAE să poată dimensiona corespunzător resursele umane și logistice necesare pentru acordarea protecției consulare și pentru prestarea de servicii consulare”, a afirmat Bogdan Stănescu.
Reprezentanții comunității românești din Franța au prezentat așteptările pe care le au de la autoritățile române. De asemenea, aceștia și-au exprimat deschiderea de a disemina informațiile transmise de Departamentul Consular în beneficiul românilor stabiliți în Franța.
Conducerea Departamentului Consular a organizat la Paris şi o reuniune regională cu consulii din Franța (Paris, Lyon, Marsilia, Strasbourg), pentru a discuta probleme legate de legislația în materie consulară aplicabile în activitatea consulară desfășurată pe teritoriul Franței, precum și aspecte privind implementarea sistemului E-cons.