Aproximativ 500 de firme mici și mijlocii ar putea beneficia de finanțare nerambursabilă în cursul acestui an pentru promovarea pe piețele externe.
Măsura a fost adoptată de Guvern în cadrul unui proiect de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români. Programul urmărește sprjinirea promovării produselor şi serviciilor IMM-urilor pe pieţele externe, cu accent pe comunicare şi parteneriatul în afaceri, astfel încât firmele românești să poată intra pe piețe noi.
Vor fi susținute participările la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu, participări la misiuni economice organizate în străinătate, crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan), realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională, participări la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe și documentare de piaţă şi alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.
În cadrul programului, fiecare beneficiar poate obţine pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, sumă nerambursabilă.
”Internaționalizarea reprezintă o gură de oxigen pentru multe firme românești mici și mijlocii. 4,67 la sută din IMM-urile româneşti au activităţi de export, România situându-se la mai puțin de jumătate din media europeană. Este momentul ca România să facă față competiției globale și cred că acest program oferă sprijin real în domeniu”, a spus ministrul Florin Jianu.