Pe fondul nepăsării autorităților din România și “somnului de veci” instalat la nivelul Ministerului Transporturilor, sechestrarea abuzivă a camioanelor autohtone pe teritoriul unor state precum Belgia sau Franța a devenit un adevărat fenomen, atenționează FORT într-un comunicat de presă.Sprijinul solicitat de firmele românești de transport la nivelul Ministerului Transporturilor a rămas fără niciun rezultat concret în condițiile în care numai la nivelul membrilor FORT trei firme de transport au acumulat pierderi de peste 35 milioane de euro, având sechestrate nu mai puțin de 26 de camioane.
Motivul invocat de autoritățile de control este așa numitul “dumping social” însă în fapt abuzurile au un alt argument, legat în principal de dorința acestor țări de a proteja capitalul autohton în fața mult mai competitivilor transportatori români.
Federația Operatorilor Români de Transport – FORT a transmis un memoriu Comisiei Europene, cu speranța ca, la nivelul acesteia, subiectul să fie dezbătut și tratat cu seriozitatea cuvenită.
În România, demersurile inițiate în urma cu doi ani de minister, nu au mai avut continuitate, iar actualul ministru, Lucian Șova, pare mai degrabă preocupat să “lanseze fumigene”, păcălind opinia publică, în loc să demonstreze că ministerul pe care îl conduce și care supraviețuiește în special datorită mediului privat, este preocupat să mai și rezolve probleme și nu doar sș profite financiar, spun reprezentanții federației.
FORT încearcă să organizeze și un protest care să sensibilizeze Comisia Europeană însă demersul se lovește de teama din ce în ce mai accentuată a transportatorilor români de a se întălni cu autoritățile de control din Belgia, care au demonstrat în nenumărate rânduri că știu să sfideze orice normă legală atunci când trebuie să abuzeze o companie românească.