Până pe 24 noiembrie 2021 are loc la Paris cea de-a 24-a ediție a evenimentului fotografic mondial Paris Photo, unul dintre cele mai prestigioase târguri de fotografie contemporană din lume. An de an, mii de vizitatori, printre care reprezentanți ai celor mai importante colecții publice din Europa, sunt invitații evenimentului parizian care se va desfăşura în acest an la Grand Palais Éphémère.
Curatori, directori de muzee și instituții culturale din peste 20 de țări și-au anunțat deja participarea într-un efort de a depăși actuala criză pandemică, și efectele sale asupra mediului cultural internațional. Din București, singura galerie prezentă pentru a doua oară la Paris Photo este Galeria Anca Poterașu, cu artiștii selectați, Aurora Kiraly, Matei Bejenaru și Iosif Kiraly. Ediția din acest an acordă o atenție specială artistelor fotograf adesea ignorate în istoria fotografiei.
Galeria Anca Poterașu a fost fondată în 2011. Activitatea sa este strâns legată de faimoasa zonă istorică din București și de comunitatea locală din cartierul Mântuleasa-Foişorul de Foc. Galeria, al cărei sediu se află pe strada Popa Soare, nr. 26, a coordonat proiecte și expoziții de anvergură, proiecte de rezidențe și participări la târguri prestigioase de artă, precum și realizarea de publicații artistice. Portofoliile a 15 artiști din zone diferite ale României sunt promovate de galerie prin participarea la târguri internaționale de renume, printre care Paris Photo și NADA Miami din Statele Unite. Printre artiștii reprezentați se numără nume consacrate precum Matei Bejenaru, Nicu Ilfoveanu, Decebal Scriba, Aurora Kiraly, Iosif Kiraly, Belu-Simion Făinaru, Doina Simionescu. Galeria sprijină carierele artiștilor români emergenți precum Iulian Bisericaru, Sebastian Hosu, Olivia Mihaltianu, Larisa Crunteanu, Adelina Ivan, Megan Dominescu.
Evenimentul este promovat și în mediul online, prin intermediul site-ului Paris Photo’s Online Viewing Room, pe platforma Art Logic. Iar tripticul fotografic „L’air du temps” a fost prezentat prima dată cu ocazia expoziției Experiment a Centrului Soros pentru Artă Contemporană de la Teatrul Național București, în 1996. Lucrarea indică o voință a generației artistice din anii 1990 de depășire a unei condiții marginale, periferice, atât din perspectivă individuală cât și dintr-o perspectivă geopolitică. În condițiile pandemiei COVID 19 din ultimii doi ani, „L’Air du temps” este o lucrare cu atât mai relevantă, oferind și o imagine de perspectivă asupra trecerii timpului.