Cu sprijinul Institutului Cultural Român, prin Direcția Relații Internaționale, Galeria Gaep participă la Art Paris 2024 cu o prezentare de lucrări noi și recente ale artiștilor Cătălin Pîslaru, Raluca Popa și Ignacio Uriarte. Cea de-a 26-a ediție a târgului internațional va aduce laGrand Palais Éphémère, între 4 și 7 aprilie 2024, un număr de 136 de galerii de artă modernă și contemporană. Este a doua participare Gaep la Art Paris, în sectorul Promises.
Cei trei artiști din prezentarea Gaep au în comun o abordare critică asupra mediului lor predilect de exprimare – pictură (Pîslaru) și desen (Popa și Uriarte) –, precum și preocuparea de a extinde aceste medii dincolo de materiale sau forme tradiționale.
În standul de la Art Paris 2024, galeria va prezenta noi picturi de Cătălin Pîslaru, inclusiv două lucrări de mari dimensiuni realizate cu această ocazie. Pîslaru își schițează compozițiile digital și apoi le execută prin linii delicate ce întâlnesc contururile încărcate de pigment ale unor forme monocrome. Lucrările finale conservă precizia limbajului vizual digital, dar includ și semnele unor tehnici clasice de pictură. Elexperimentează cu alu-dibond, panouri HPL, diferite materiale industriale, adesea în combinație cu unele obișnuite, confruntându-se constant cu noi situații și posibilități.
Raluca Popa culege materiale – imagini, idei, texte, ale ei sau de la alții – și le împletește în noi forme și configurații, inspirate de o varietate de surse, de natură vizuală, literară sau muzicală. Vizitatorii Art Paris vor descoperi atât o selecție de desene din seriaDisegno Ricercato (I),cât și un obiect care funcționează ca un dispozitiv optic de camuflare. În Disegno Ricercato (I), artista asociază o partitură muzicală, Musica Ricercata no. 1, a lui Ligeti, și o fotografie realizată de Brâncuși în atelierul lui. Astfel, ea creează un nou tip de structură vizuală din două materiale-sursă aparent incompatibile. Cu obiectul care funcționează ca un dispozitiv optic de camuflare, ascunzând bucăți de text amplasate între două lentile, Popa aduce în discuție noțiuni legate de lizibilitate și vizibilitate.
În urmă cu aproape 20 de ani, când a demisionat din ultimul job administrativ pentru a face doar artă, Ignacio Uriarte a stabilit că va utiliza instrumente de birou și metode similare cu cele din corporație, lucrând după o rutină și având rutina ca temă de interes. De atunci, a continuat să-și seteze parametri și limite, dintr-o convingere că arta are nevoie de structură, iar această structură nu reprezintă o constrângere, ci un cadru propice pentru a găsi noi modalități de expresie. În desenele selectate pentru prezentarea de la Art Paris, el obține efecte picturale sau iluzii optice prin forme geometrice simple și gesturi repetitive.
Născut în 1988în Chișinău, CĂTĂLIN PÎSLARU s-a mutat în Italia la vârsta de 18 ani. A absolvit studiile de licență și master la Accademia di Belle Arti din Roma în 2013, iar în 2018 a obținut o a doua diplomă, cu titlul de Meisterschüler, la Academia de Arte Frumoase dinMünchen. Pîslaru a avut expoziții personale la galeriile Nir Altman înMünchen, Schierke Seinecke în Frankfurt și Gaep în București. Lucrări ale sale au fost incluse în expoziții de grup laMuseum im Kulturspeicher in Würzburg,Galerie der Künstler înMünchen, NRW Forum Düsseldorf și Les Abattoirs, Musée – Frac Occitanie în Toulouse, printre alte locuri. Este câștigătorul premiilor Tacker (2018, Galerie der Künstler,München) șiVanni#artistroom (2021, Artissima, Torino) și finalist la premiul Hans Purrmann acordat de municipalitatea din Speyer (2021).
RALUCA POPA (n. 1979, trăiește și lucrează în Berlin) a absolvit masterul în Arte Plastice la Byam Shaw, Central Saint Martins, University of the Arts London (2011), după studii de licență la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca (2003). Printre expozițiile recente se numără: Source (expoziție personală, Gaep, București, 2023), 22 Women Artists(Stations, Berlin, 2022), Goodbye, Sarotti! (Soft Power Project Space, Berlin, 2021), Abecedar 2012(Ultima Arhivă & Tranzit București, 2020), Viral Self-Portraits (expoziție online, MG+MSUM, Ljubljana, 2020), How to Disappear (expoziție personală, Gaep, București, 2019) și Artistic Enquiries into Plants (Tranzit București, 2019). A participat la Bucharest International Experimental Film Festival (2023), Biennale Jogja 17 (Yogyakarta, 2023) și de două ori în bienalele Sinopale (Sinop, 2022 și 2017) și Art Encounters (Timișoara, 2019 și 2017).
IGNACIO URIARTE (n. 1972, trăiește și lucrează în Valencia) a studiat artele la Centro de Artes Audiovisuales în Guadalajara, Mexic, după studii inițiale în Administrarea afacerilor. Printre numeroasele lui expoziții se numără solo show-uri laMuseum Ostwall (Dortmund, 2022),La Ciudadela (Pamplona, 2020), Kunstraum Lakeside (Klagenfurt, 2019), Museo ABC (Madrid, 2018), Leopold Hoesch Museum (Düren, 2018), Berlinische Galerie (2015), The Drawing Center (New York, 2013), precum și în galerii din Londra, Madrid, Köln, Milano, Roma, Reykjavik și Beijing. Gaep a prezentat două expoziții personale ale sale: Sequential Operations (2022) și Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention (2019).