Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) prelungeşte programul de lucru cu publicul, în preziua şi ziua alegerilor, venind în sprijinul cetăţenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei în vederea participării la vot, pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.
Astfel, programul de lucru al structurilor pentru imigrări, din întreaga ţară, a fost prelungit, pentru sâmbătă, 26 septembrie, între orele 8,00 şi 16,00, şi duminică, 27 septembrie, între orele 7,00 şi 21,00, pentru a răspunde cererilor de înregistrare a rezidenţei formulate de cetăţenii UE.
”Cetăţenii Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcţie de scopul şederii pe teritoriul României. Certificatul de înregistrare se emite în aceeaşi zi şi este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puţin de un an. De asemenea, europenii pot vota şi în baza cărţii de rezidenţă permanentă, document care atestă rezidenţa de lungă durată”, anunță IGI.
Valabilitatea documentelor emise de IGI, care au expirat, în acest context epidemiologic, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale.