În contextul marcării, la 24 ianuarie, a Zilei Internaționale a Educației, Eurostat a dat publicității datele, pentru 2023, privind educația online în UE. Din acest punct de vedere, România pare că rămâne conservatoare, preferând educația după modelele clasice.
Astfel, anul trecut, 30% dintre utilizatorii de internet din UE cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani au declarat că au făcut un curs online sau că au folosit materiale de învățare online în cele trei luni anterioare sondajului. Aceasta este o creștere de 2 puncte procentuale (pp) față de 2022 (28%).
Dintre toți membrii UE, Țările de Jos au avut cea mai mare pondere (54%) dintre utilizatorii de internet care fac un curs online sau folosesc materiale de învățare online, urmate de Finlanda (53%), Suedia (48%), Spania (47%) și Estonia (45%).
La celălalt capăt al scalei, cursurile online sau folosirea materialelor de învățare online au fost mai puțin frecvente în România (10%), Cipru (16%), Bulgaria și Grecia (ambele 17%) și Polonia (18%).
În general, participarea la educația online în 2023 a crescut comparativ cu 2022. Ponderea persoanelor care fac cursuri online sau care folosesc materiale de învățare online a crescut în majoritatea țărilor UE, cea mai mare creștere fiind înregistrată în Țările de Jos (+12 pp), Suedia ( +7 pp) și Malta, Estonia și Croația (toate trei +5 pp).
Scăderi au fost observate în Grecia (-12 pp), Cipru (-5 pp), Austria și Slovenia (ambele -2 pp).