Site icon TIMP ROMÂNESC

Italia: ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare”

Campania ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare” s-a desfăşurat, în perioada 12 – 14 mai 2016, la Roma, unde conducerea Departamentului Consular din cadrul MAE a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Republica Italiană, precum şi cu diplomații cu atribuții consulare acreditaţi pe teritoriul acestui stat.Astfel, la Accademia di Romania din Roma a avut loc o întâlnire cu reprezentanți ai asociațiilor românești din Italia, cărora le-au fost prezentate cele mai noi informații despre serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate: platforma electronică de servicii consulare E-Cons, serviciile de atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente ”Călătorește în siguranță”, campaniile de informare cu privire la situații de risc la care pot fi expuși românii în străinătate.

Suntem permanent preocupați de îmbunătățirea serviciilor consulare și adaptarea lor la cerințele românilor din străinătate, încercăm să venim în întâmpinarea tuturor problemelor și situațiilor cu care v-aţi putea confrunta, atât prin servicii consulare de calitate, cât și prin acordarea de protecție consulară. Dialogul cu românii din diaspora este extrem de util pentru calibrarea eforturilor rețelei consulare și cunoașterea problemelor pe care le întâmpinați”, a afirmat Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Roma.

Când vorbim despre avantajele aduse de E-cons, în beneficiul exclusiv al cetăţenilor români din străinătate, de la momentul lansării CCSCR – Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate, componentă E-Cons – şi până în prezent (ianuarie 2015 – mai 2016) au fost recepţionate prin telefon, e-mail şi platforma online şi soluţionate aproximativ 1.500.000 de cereri din partea românilor din Diaspora”, a mai declarat Bogdan Stănescu.

În acest context, conducerea Departamentului Consular a organizat la Roma şi o reuniune regională de lucru cu șefii oficiilor consulare din Italia (Roma, Milano, Torino, Trieste, Bologna, Catania), în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară, problematici legate de actele de stare civilă şi de organizarea de consulate itinerante. A fost subliniată necesitatea existenței unor practici unitare la nivelul rețelei consulare din Italia, șefii oficiilor consulare din Italia urmând să participe periodic la reuniuni de lucru pentru a face schimb de bune practici.

De asemenea, diplomații cu atribuții consulare au discutat despre implementarea ultimei componentei sistemului E-Cons, SIMISC (Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni), sistem deja operaţionalizat la nivelul a 30 de oficii consulare, dintre care 2 oficii consulare din Italia. Au fost discutate aspecte practice cu privire la funcționarea SIMISC, adaptate la problematica specifică solicitărilor de servicii consulare din Italia, implementarea sistemului la celelalte oficii consulare româneşti din Italia fiind planificată pentru a doua jumătate a anului 2016.

La reuniune au participat şi reprezentanţi ai Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, instituţie al cărui sistem informatic este deja interconectat la SIMISC. Prezența acestora a avut rolul de a facilita identificarea de soluții concrete pentru unele situații cu care se confruntă cetățeni români solicitanți de servicii consulare în Republica Italiană.

Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid.

În 2016, programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde există o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie.

Exit mobile version