Cumpărătorii din online trebuie să fie mai vigilenți ca oricând în timp ce organizațiile infracționale se adaptează continuu la metodele de fraudă pentru a exploata atât cetățenii cât și companiile e-commerce.
De la începutul pandemiei de Covid 19, multe afaceri s-au mutat online pentru a-și putea continua activitățile. Cu oameni care folosesc servicii online de câteva ori pe săptămână și care fac constant cumpărături online este o mai mare oportunitate pentru escrocii cibernetici să atace.
Chiar dacă cumpăratul online a fost securizat implementând noi tehnologii precum Secure Customer Authentication sau Two-Factor Authentication, escrocii cibernetici încă găsesc metode de a fura banii greu câștigați de cumpărătorii online.
Campania de conștientizare #SellSafe
Europol, alături de Merchant Risk Council și țările participante, lansează Campania de conștientizare #SellSafe, astăzi, după un success al campaniei de anul trecut, pentru a pune în lumina tacticile de top pentru a lupta împotriva fraudei online. Scopul campaniei este de a face activitățile de e-commerce mai sigure prin promovarea metodelor sigure de cumpărare online și ajutând noii afaceriști să își deschidă magazine online fără riscul de atacuri cibernetice.
Acest lucru are loc după ce autoritățile din țările participante, cu suportul Europol și Merchant Risk Council, și-au unit forțele într-o acțiune coordonată împotriva fraudei online în perioada 1-31 octombrie, ca parte a Acțiunii pentru comerțul electronic din 2021. În consecință, 46 de suspecți au fost arestați, având legătură cu tranzacții frauduloase. Modul de operare presupunea utilizarea anumitor aplicații mobile asociate cu bănci pentru a efectua transferuri și achiziții ilegale.
Țările participante includ Albania, Austria, Belgia, Columbia, Croația, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Georgia, Țările de Jos, Macedonia de Nord, Polonia, Portugalia, Slovenia, Slovacia, Spania, Elveția și SUA.
Țările participante vor promova campania prin canalele lor de socializare folosind hashtag-ul #SellSafe pentru a sprijinii consumatorii să înțeleagă riscurile fraudei din comerțul electronic.
Europol a oferit o serie de sfaturi utile pentru a rămâne cu un pas înaintea escrocilor și pentru a vă asigura că nu pierdeți bani, pentru a proteja consumatorii.
Sfaturi pentru a vă proteja afacerea online:
Asigurați-vă că toți angajații sunt conștienți de problemele de fraudă care afectează magazinele online.
Fiți la curent cu tipurile de fraudă de plată care afectează companiile și aveți instrumentele necesare pentru a le preveni. Organizația națională de plăți (din țara dvs.) va avea detalii despre tipurile de fraudă de plată.
Faceți cunoștință cu clienții dvs. pentru a putea verifica plățile acestora.
Sfaturi pentru cumpărătorii online:
Nu trimiteți niciodată prin e-mail nimănui numărul cardului, PIN-ul sau orice alte informații despre card.
Nu trimite niciodată bani nimănui pe care nu-l cunoști.
Salvați întotdeauna toate documentele legate de achizițiile dvs. online.
Dacă nu cumpărați nimic, nu trimiteți detaliile cardului.