Site icon TIMP ROMÂNESC

Linia ferată între Reșița și frontiera Stamora Moravița va intra în realbilitare. Trenurile de călători ar putea circula și cu 120 km/h

SSUCv3H4sIAAAAAAAAA41PQY6DMAz8i88gNbApLF+p9hASQ60CqRKz1Qrl73UoVa+b04wnnhlvQA46GEzbKzecyqFqdKkUurJtzrrsla5qM1TfutVQgDOM0Km6rtqmPivVftXNSV4BvYlkoduApmmNHAyTX6ATJeDiMOwQHbEPZCZhqYDIhteIUdaEWfEeRd352++y5bkUlPC49hmk4p+znwLMiIv9y/4pF5nQ7HEXkW4PxjAf2Z6vuWKG90CWlvHoJKf4+YUXz3l3T2Bvb+SO5dcZV5JpyFmw3idvHLpDXvuZmN804C/h4/M7pfQExYKvR4QBAAA=

Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a avizat proiectul de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, care vor fi realizate de autoritățile locale din  județele Timiș și Caraș-Severin prin „Programul Transport 2021-2027”. Astfel, după finalizarea lucrărilor, trenul va putea circula între România și Serbia – liniile CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița) și 922a (Voiteni – Reșița Nord) – cu 120 km/h.

Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are o lungime totală  de aproape 118 km și leagă Reșița de Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița.

Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, cu ajustări necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h.

Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente liniei CF 922  este de 50 de luni de la emiterea Ordinului de Începere a Lucrărilor (OIL), iar pentru linia CF 922a – este de 60 de luni de la emiterea OIL.

Exit mobile version