Ministerul Afacerilor Externe informează că activitatea Call Center-ului consular (Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate – CCSCRS) a fost relocată într-un nou sediu și beneficiază de o structură de comunicații modernă și echipamente de ultimă generație. Demersurile de modernizare și eficientizare a activității Call Center-ului consular au drept scop adaptarea permanentă la nevoile cetățenilor români care se află în străinătate și care adresează solicitări de informații telefonic sau prin intermediul poștei electronice/e-mail.
Cetățenii români pot solicita în continuare informații CCSCRS în regim permanent, 24/7, fie prin apelarea numerelor de telefon aparținând misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din zona de rezidență, fie prin transmiterea unui e-mail la contact@informatiiconsulare.ro sau prin accesarea informațiilor disponibile online pe portalul www.econsulat.ro.
Măsurile întreprinse pentru îmbunătățirea activității Call Center-ului sunt parte a demersurilor extinse de reformă a activității consulare, proces inițiat în anul 2020, la inițiativa ministrului afacerilor externe Bogdan Aurescu. Procesul de reformă este axat pe următoarele paliere prioritare: modernizarea și extinderea rețelei de oficii consulare, digitalizarea extinsă a serviciilor consulare, debirocratizarea procedurilor de lucru, precum și profesionalizarea continuă a întregului corp consular.
MAE reamintește faptul că, în ultima parte a anului 2021, a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call Center-ului ce preia aceste solicitări. În prezent pot fi preluate în aplicație, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, față de numai 96 anterior, iar numărul operatorilor a fost suplimentat până la 50 de persoane. Totodată, au fost actualizate și reorganizate, în totalitate, informațiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să devină mai accesibile și ușor de înțeles.
De asemenea, a fost sporită capacitatea de procesare a solicitărilor de informații primite prin CCSCRS. Astfel, Call Center-ul consular va putea gestiona, prin toate componentele sale (portal web www.econsulat.ro, call center și e-mail), un număr mai mare de solicitări de informații, asigurându-se un acces mai facil al cetățenilor români la informațiile consulare.
În urma procesului de modernizare și eficientizare a activității CCSRS, cetățenii români care se confruntă cu urgențe sau situații deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) pot contacta mai rapid misiunile diplomatice și oficiile consulare din zona în care aceștia se află la momentul respectiv. Astfel, accesul la linia destinată urgențelor consulare va fi asigurat prioritar, prin introducerea acestei opțiuni în prima secțiune a meniului robotului telefonic. MAE reiterează recomandarea adresată cetățenilor români de a utiliza linia de urgență exclusiv pentru situații deosebite.
Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) funcționează în cadrul MAE din 2015 și are ca obiectiv principal de activitate furnizarea informațiilor consulare prin intermediul apelurilor telefonice (Call Center) și corespondenței electronice (Mail Center – contact@informatiiconsulare.ro).
Principalele linii de acțiune pentru anul 2021 și rezultate de etapă ale reformei activității consulare au fost prezentate pe larg și în cadrul Reuniunii Anuale a Diplomației Române – ediția 2021: https://www.mae.ro/node/56624.