Rezultate remarcabile ale elevilor români, la Olimpiada Internaţională de Științe pentru Juniori (IJSO 2023), care s-a desfășurat în perioada 30 noiembrie – 10 decembrie 2023 la Bangkok, Thailanda.
Lotul Olimpic al României a obținut 4 medalii de argint (Tudor Brendan Neag de la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca, Ioan Alexandru Jicu de la Școala Gimnazială nr. 10, Bacău, Raul Alexandru Covrig de la Colegiul Național „Dragoș Vodă” din Sighetul Marmației – medalie de argint și Rareș Răzvan Gheorghe de la Școala Gimnazială Căpitan Aviator Mircea Bădulescu din Buzău) și 2 medalii de bronz (Sabrina Giulia Macoveiciuc de la Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Suceava și Alexandru Paul Negureanu de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București).
Delegația României a fost coordonată de Victor Păunescu, profesor de fizică la Liceul Tehnologic „Mircea Vulcănescu” din București, George-Alexandru Croitoru, profesor de biologie la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București și Iacob Voichițoniu, profesor de chimie la Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” din București.
Ionel-Florian Lixandru, secretar de Stat în Ministerul Educației și Felicia Man, șef serviciu în Ministerul Educației au avut calitatea de observatori.
Olimpiada Internațională de Științe pentru Juniori (IJSO) este o competiție de știință pentru elevii care nu împlinesc 16 ani până la la 31 decembrie al anului competițional. IJSO își propune să promoveze interesul pentru știință în rândul elevilor, solicitându-le rezolvarea de probleme, gândirea critică și realizarea unor experimente. De-a lungul anilor, IJSO își propune să aibă un impact pozitiv asupra educației, în disciplinele chimie, fizică și biologie.
IJSO are loc în prima săptămână a lunii decembrie a fiecărui an, în diferite țări.
Anul acesta au participat 54 de țări.
Competițiile academice ale IJSO includ teste provocatoare pe subiecte de știință, atât ca întrebări teoretice, cât și ca sarcini practice. Testele sunt concepute pentru a aborda înțelegerea conceptelor de către elevi și capacitatea acestora de a aplica concepte în situațiile descrise în teste.