Contractul pentru magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca, prima linie din afara Bucureștiului, a fost semnat joi de către primăria condusă de Emil Boc. Metroul din Cluj ar urma să aibă 21 de stații, costă în total 9 miliarde lei pentru o magistrală. Din această sumă circa 1,5 miliarde lei sunt fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani, cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție. Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada.
Primăria Cluj-Napoca a anunțat în luna februarie că Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a câștigat licitația pentru proiectarea și executarea Magistralei I de metrou Cluj.
Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde și vor avea o capacitate între 15.000 şi 20.000 pasageri.
Trenurile metroului clujean vor fi mult mai scurte decât cele de la București: trei vagoane (șase – la București), cu o capacitate de transport mai mică, dar cu o frecvență de circulație mai mare.
Linia de metrou ușor de la Cluj va avea 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată (Țara Moților – Teilor- Copiilor – Sănătății – Prieteniei – Natura Verde – Mănăștur – Sfânta Maria – Florilor – Sportului – Piața Unirii – Piața Avram Iancu – Armonia – Piața Mărăști – Transilvania – Viitorului – Muncii – Cosmos – Europa Unită).