Varujan Vosgania, ministrul Economiei, și omologul său mexican, Ildefonso Guajardo, au convenit joi, la Ciudad de Mexico, asupra impulsionării relaţiilor economice între cele două state, atât la nivel guvernamental, cât şi în sectorul privat, a informat Secretariatul mexican pentru Economie. Presa spaniolă, citată de Rador, relatează despre disculțiile bilaterale ale celor două state, cu accent pe analiza fluxurilor de comerţ şi investiţii şi Acordul Global dintre Mexic şi Uniunea Europeană.
Totodată, s-a subliniat că relaţiile economice bilaterale au arătat în ultimii ani o tendinţă pozitivă, deşi nu sunt la nivelul volumului ambelor economii, motiv pentru care trebuie să se potenţeze.
Din acest motiv, cei doi oficiali au convenit ca sectorul privat să devină protagonistul acestor schimburi comerciale, prin intermediul asociaţiilor de afaceri dintre comunităţile antreprenoriale.
Ulterior, ambii miniştri au prezidat Seminarul de Afaceri Mexicano-Român, la care au asistat oameni de afaceri din ambele ţări.
Astfel, Guajardo a semnalat că România este o sursă de oportunităţi pentru companiile mexicane în UE.
În plus, a punctat că miniştrii de economie vor încerca să organizeze anul acesta cea de-a IV-a Reuniune a Grupului de Înalt Nivel Mexicano-Român, cu scopul de a identifica modalităţile de consolidare a relaţiilor economice, precum şi contactele de afaceri.
La rândul său, Vosganian a afirmat că Mexicul reprezintă o prioritate pentru România şi că potenţialul relaţiilor este foarte ridicat, aşa încât, a considerat că este posibilă „majorarea volumului delegaţiilor comerciale” şi impulsionarea schimburilor „prin perseverenţa investitorilor din ambele ţări”.
În 2012, comerţul bilateral a urcat la ceva mai puţin de 297,5 milioane de dolari, din care 124,3 milioane au corespuns exporturilor mexicane, iar 173,2 milioane importurilor provenind din România, după cum a indicat Secretariatul pentru Economie.
Principalele exporturi din Mexic spre România constau în aparate telefonice care reprezintă 54% din total.
Pe de altă parte, un procent de 38% din bunurile cumpărate din ţara europeană este reprezentat de produse din fier şi oţel, părţi şi accesorii de vehicule, aparate telefonice şi pneuri.