Comisia Europeană publică cel de al treilea set de rapoarte privind acțiunile întreprinse pentru a combate dezinformarea și informațiile înșelătoare în legătură cu coronavirusul de către părțile semnatare ale Codului de bune practici privind dezinformarea.
Rapoartele oferă în continuare o bună imagine de ansamblu asupra acțiunilor întreprinse de platformele online în cursul lunii septembrie și demonstrează dorința de a asigura o mai mare transparență în ceea ce privește politicile lor privind dezinformarea în legătură cu coronavirusul. Cu toate acestea, datele care fac obiectul rapoartelor încă nu sunt suficient de granulare – inclusiv în ceea ce privește impactul politicilor platformelor – pentru a asigura un grad suficient de transparență și de responsabilitate publică și pentru a permite o monitorizare coerentă.
Věra Jourová, vicepreședintele pentru valori și transparență: ”Având în vedere că ne confruntăm cu cel de-al doilea val al pandemiei, trebuie să colaborăm pentru a limita răspândirea dezinformării online referitoare la coronavirus. Mă bucur să constat că platformele au întreprins acțiuni utile. În ciuda acestor eforturi, conținutul dăunător este încă prezent în spațiul public și constituie un risc pentru cetățeni. Platformele trebuie să își intensifice eforturile pentru a deveni mai transparente și mai responsabile. Avem nevoie de un cadru mai bun care să le ajute să acționeze în mod corect”.
Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a adăugat că ”dezinformarea cu privire la pandemie răspândită viral pune în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor noștri. Pentru a combate în mod eficient dezinformarea, avem nevoie de o colaborare și mai strânsă cu platformele online în următoarele săptămâni”.
Acest program de raportare lunară este un rezultat al Comunicării comune din 10 iunie 2020 menite să asigure responsabilitatea față de public prin eforturile depuse de platforme și de asociațiile sectoriale relevante pentru a limita dezinformarea online legată de coronavirus. Rapoartele de astăzi se concentrează pe acțiunile întreprinse în septembrie 2020 de către platformele semnatare ale Codului, Facebook, Google, Microsoft, Twitter și TikTok.