Peste 3.500 de persoane au aplaudat in picioare duminica seara la finalul concertului triumfal al lui Vladimir Cosma la pupitrul Orchestrei Române de Tineret prin care acesta a sarbatorit, la Palatul Congreselor din Paris, 50 de ani de activitate artistică de succes. Pe scenă s-au aflat peste 200 de instrumentiști și coriști, în prim plan apărând soliști precum soprana Irina Baianț, legendarul Richard Sanderson (La Boum), Greg Zlap la muzicuță sau Marius Preda la țambal.
Acest concert va fi urmat de un turneu în nouă orașe din Franța și Elveția realizat tot alături de Orchestra Română de Tineret în februarie 2017, pe traseul: 07.02.2017 – Bordeaux – Patinoire, 08.02.2017 – Toulouse – Zénith, 09.02.2017 – Geneva – Arena, 10.02.2017 – Lyon – Amphithéâtre, 11.02.2017 – Rouen – Zénith, 14.02.2017 – Lille – Zénith, 15.02.2017 – Strasbourg – Zénith, 16.02.2017 – Dijon – Zénith, 17.02.2017 – Nantes – Zénith.
Vladimir Cosma: ”Proiectul acesta care se numește Vladimir Cosma – 50 de ani de succes este intitulat, de fapt, așa, din rațiuni de marketing. Pentru mine totuși, acești 50 de ani sunt foarte importanți fiindcă sunt într-un fel 50 de ani de la plecarea mea din România. Am revenit acum doi ani cu concerte la București care m-au umplut de bucurie și de entuziasmul regăsirii orașului și țării mele, pe care nu le văzusem de peste 50 de ani. Cu această ocazie, am luat contact cu Filarmonica din București și cu orchestra aceasta națională română de tineri, care m-au entuziasmat atât din punct de vedere muzical, cât și al mentalității, prin pasiunea pe care o au cântând. Așa mi-a venit ideea ca acest turneu din iarnă, care era prevăzut a fi cu o orchestră franceză, să îl fac cu această formidabilă Orchestră Română de Tineret, care și-a arătat completa disponibilitate de a participa cu entuziasm la acest turneu. Vreau să recunosc că a fost făcut și cu ajutorul autorităților române, Institutul Cultural Român, care a fost pasionat de acest proiect și a participat la realizarea lui”.
Trecând de la Rabbi Jacob la La Boum, Le Grand Blond, l’As des As și Diva, Vladimir Cosma a revenit pe scenă cu cele mai frumoase melodii ale sale din filme într-un concert excepțional, prezentând și o serie din cântecele sale clasice reorchestrate, precum „Reality” din La Boum, „Destinée” din Sous-doués sau melodii din Père Noël est une ordure și L’amour en héritage. Vladimir Cosma a prezentat un program plin de noutăți, în care publicul a regăsit temele familiare în noi aranjamente. Chiar dacă le dă o culoare nouă, Vladimir Cosma rămâne fidel partiturilor originale și stilului său inimitabil. În afară de două premii César pentru cea mai bună muzică de film (Diva în 1982 și Le Bal în 1984) și alte numeroase distincţii prestigioase (SACEM, Prix Henri Langlois al Cinematografiei franceze), Vladimir Cosma a obținut numeroase discuri de aur și platină în toată lumea.
Născut la București, Vladimir Cosma a sosit la Paris în anul 1963 continuându-și studiile muzicale cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național Superior de Muzică din Paris. În 1968, Yves Robert îi încredințează prima sa lucrare de muzică de film, succes confirmat și consolidat în 1972 cu muzica din filmul Le Grand Blond avec une chausseure noire. El a compus, după aceea, mai mult de 400 de coloane sonore de filme și seriale TV. Cinematografia i-a permis să abordeze și jazz-ul (colaborând cu Chet Baker, Toots Thielemans, Don Byas, Stéphane Grappelli, Jean-Luc Ponty, Philip Catherine), melodiile care au devenit veritabile hituri („Reality” din La Boum, „Destinée” cântec mitic din filmul Le Père Noël est une ordure, „L’amour en héritage”), dar si muzica lumii (cu Gheorghe Zamfir, Syrinx, Liam O’Flynn). În paralel, Vladimir Cosma a compus muzică clasică : lucrări pentru cor și orchestră, concerte pentru vioară, eufoniu, trompetă, violoncel, mandolină, muzică de cameră, un divertisment după Fabulele lui La Fontaine creat pentru Lambert Wilson și o operă „Marius et Fanny” după Marcel Pagnol, prezentată în premieră de Roberto Alagna și Angela Gheorghiu.
De câțiva ani, concertele simfonice reprezintă o parte importantă a activității lui Vladimr Cosma. Evoluând de la Geneva la Budapesta și Sankt Petersburg, de la București la Moscova, trecând prin Paris (Victoria Hall, Châtelet, Grand Rex, Théâtre des Champs-Elysées, Palatul Kremlin), el s-a dedicat în mare parte rescrierii partiturilor sale și dirijatului de orchestră.