Site icon TIMP ROMÂNESC

Partidele moldovenești, în plin rebranding

PLDM şi PDM îşi ajustează strategiile, iar în toamnă îşi vor testa sloganele pentru următoarele alegeri din 2014. Analistul politic Viorel Cibotaru consideră că liderii acestor partide, Vlad Filat şi Marian Lupu, s-au resemnat în urma destituirii din funcţii importante şi au preluat mai mult conducerea partidelor, transmite IPN.

„Cu siguranţă, ambele partide lucrează la planul strategic de accedere la putere. Există şi necesitate de a totaliza anumite lucruri”, a spus analistul. Viorel Cibotaru susţine că restructurările în cadrul PDM, care a decis crearea a 13 departamente speciale, vin în urma unor nemulţumiri privind modul în care exponenţii partidelor reacţionează le necesităţile oamenilor. Iar PLDM a pierdut din simpatiile electoratului şi acum este în căutarea unor sarcini imediate.

„Au nevoie de o nouă imagine. Probabil se gândesc ca la congres să fie efectuat ultimul rebranding, înainte de campania preelectorală”, a spus analistul, precizând în acest sens, că ambele partide, PLDM şi PDM, dau dovadă că sunt dinamice, nu sunt în stare de stagnare şi au o abordare foarte serioasă faţă de viitorul partidelor.

„Deocamdată nu este vorba de o campanie veritabilă, dar partidele sunt în căutarea de slogane care trebuie testate. În toamnă aceste noi lozinci vor fi testate prin diferite sondaje, activităţi, în cadrul conferinţelor, seminarelor, congreselor. Deja este o artă cum se pregătesc campaniile electorale, nu mai este pur şi simplu o tehnologie”, a mai spus analistul.

La sfârşitul săptămânii trecut, vineri, PDM a organizat Consiliul Naţional Politic al partidului, la care a decis crearea a 13 departamente speciale, fiecare va fi condus de un vicepreşedinte. O zi mai târziu, sâmbătă,  PLDM a organizat Consiliul Naţional Politic al partidului, la care s-a decis că în decembrie care va avea loc Congresul partidului, unde  va  fi examinat un nou program politic.

Exit mobile version