Site icon TIMP ROMÂNESC

Patronatele din turism dau soluții pentru promovarea produselor românești tradiționale

Toate dineurile oficiale ale instituţiilor statului de orice nivel, dar şi ale altor structuri oficiale ar trebui să se bazeze pe produsele tradiţionale româneşti, consideră peşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii(FPTS), Dan Matei Agathon.

Este o cale de a prezenta ce avem mai bun direct celor mai influente personalităţi din străinătate cu care oficialităţile şi liderii de organizaţii din România intră în contact cu ocazia diverselor întîlniri organizate la noi în ţară. Cred că nimeni nu îşi imaginează că la dineurile oficiale din Franţa invitaţii sunt trataţi cu vinuri din altă parte. Numai în România e ruşinos sa ai produse româneşti şi ne îngrămădim să ne tratăm oaspeţii străini cu importuri, când ei ar fi mai încântaţi de produsele ecologice care la noi sunt cele tradiţionale”, explică Agathon.

Acesta motivează propunerea prin faptul că un mic efort din partea românilor, de a nu se mai ruşina cu ce are ţara mai bun, ar aduce multă reclamă României prin prezenţa produselor tradiţionale şa întâlniri oficiale.

Preşedintele FPTS subliniază ca ideea ar putea fi aplicată şi la programele artistice oferite oficialilor străini acolo unde existp posibilitatea: “Niciun străin nu s-a plictisit vreodatp de folclorul românesc autentic, problema este doar că noi ne străduim prea mul să-i imităm pe alţii şi să le oferim jazz invitaţilor, în loc să ne prezentăm propria cultură care pentru ei este mai atrăgătoare decât ceea ce pot asculta şi vedea acasă”.

 

Exit mobile version