Două echipe de elevi ai Liceului Teoretic „Carmen Sylva“ din Eforie, coordonate de profesorul de fizică Florin Şerbu, s-au clasat pe locul secund al unor competiţii de ştiinţă şi tehnologie din Norvegia şi Olanda.
Elevii români de la malul mării au cucerit lauri la două competiţii internaţionale de prestigiu în domeniul ştiinţelor şi ingineriei: 2014 European CanSat (Andenes, Norvegia) şi Olimpiada Internaţională a Proiectelor Durabile de Mediu (Haga, Olanda), notează adevarul.ro
De data aceasta este vorba despre copiii care studiază la Liceul Teoretic „Carmen Sylva“ din Eforie. Cel care a introdus tehnologia modernă ca instrument de studiu este profesorul de fizică Florin Şerbu: „În anii `90 viziunea era să schimb şcoala prin informatizare şi proiecte. Şi a funcţionat. În ultimii 10 ani obiectivul a fost să promovez cât mai puternic în şcoală ştiinţele şi tehnologiile“, explică dascălul.
În prima săptămână a lunii iunie, elevii de la Liceul „Carmen Sylva“ au urcat pe podium. O echipă de liceeni formată din Liviu Gabriel Vasile, Nicoleta Andreea Gherasim, Adrian Iulian Bâcă, Andrei Dincă, Andreea Rusnaciuc, Lucian Iordache, Vlad Coea şi Robert Coea au realizat un proiect premiat cu locul al doilea la competiţia „2014 European CanSat“.
Competiţie de prestigiu, „2014 European CanSat“ are renumele de a funcţiona ca o bursă a viitorilor specialişti din industriile aerospaţiale. În etapa decisivă, produsul final al fiecărei echipe l-a reprezentat un „satelit“ în forma şi de dimensiunile unei cutii de suc. Satelitul „Carmen Sylva 1“ a avut ca misiune principală monitorizarea temperaturii şi presiunii atmosferice, fiind lansat cu o rachetă până la o altitudine de 1.000 de metri.
„Noile ştiinţe şi tehologii sunt în puternică expansiune în societate, dar se constată că în şcoală, lucrurile sunt diferite. Interesul elevilor pentru matematică şi ştiinţe este scăzut, în timp ce interesul pentru aplicaţiile TIC este imens, dar în general pentru aplicaţii de divertisment şi comunicare. Aşa că mi-am propus, în 2010, ca printr-un proiect pe termen de 5 ani să cresc interesul elevilor pentru ştiinţe şi tehnologii. În SUA şi Marea Britanie, în domeniul educaţiei se foloseşte un nou acronim: STEM (science, technology, engineering and mathematics). STEM ar trebui să pregătească tânăra generaţie pentru profesiile de înaltă tehnologie. În ultimii 3 ani, eu m-am concentrat pe aplicaţii STEM la elevii mei. Rezultatele au început să apară“, susține profesorul Florin Şerbu.