Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, luni, începerea lucrărilor de reabilitare a podului de peste Prut de la Galați-Giurgiulești, pe DN2B, iar în curând și a celor de la Sculeni, Oancea și Albița, precum și construirea unuia nou, la Ungheni, pe viitoarea autostradă A8.
Într-un mesaj postat pe pagina sa de FB, ministrul Transporturilor anunță: „Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și Republica Moldova! Compania de drumuri are în derulare cinci proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni”.
Este vorba despre Podul de la Galați – Giurgiulești (construit în 1949, cu o lungime de 125 de metri), pe DN 2B, a cărui execuție, care va dura 9 luni, a început această lună. Lucrările constau în consolidarea grinzii cu zăbrele, sablarea și vopsirea tăblierului, repararea plăcii de beton armat care susține calea pe pod, refacerea căii de pod, a trotuarelor și rampelor, schimbarea parapetelor pietonale și de siguranță și protejarea picioarelor podului cu un dig de piatră brută.
De asemenea, a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni, iar proiectarea este în curs, urmând ca după obținerea acordului de mediu să fie lansată licitația de proiectare și execuție.
În prezent se lucrează la proiectele Podului de la Albița – Leușeni, pe DN 24B, Podului de la Sculeni, pe DN 24, și Podului de la Oancea – Cahul, pe DN 26, care vor fi reabilitate după modelul Podului de la Galați – Giurgiulești.