Site icon TIMP ROMÂNESC

Premianți și la Berlin

Finala europeană a competiţiei de antreprenoriat „Compania anului 2015”, organizată anual de Junior Achievement Europe, a reunit la Berlin echipe din 36 de ţări. Juriul a evaluat abilităţile de lider, spiritul de echipă, atitudinea exemplară şi entuziasmul tinerilor şi a selectat 11 elevi excepţionali din cadrul competiţiei, care vor participa în această toamnă la Conferința liderilor alumni JA de la Copenhaga, Danemarca.

Echipa de liceeni care a reprezentat România s-a întors de la Berlin cu premiul Alumni Leadership Award, acordat lui Vlad Dinu, reprezentantul start-up-ului SmartRead.

Vlad Dinu şi colegii săi de la Colegiul Naţional „I.L. Caragiale” Bucureşti, Alin Ali Hassan, Dumitru Călin şi Elena Laura Codin, coordonaţi de profesoara Mihaela Găvănescu – au format una dintre cele 37 de echipe de liceeni care şi-au prezentat proiectele de business ân faţa unui juriu format din personalităţi internaţionale din mediul de afaceri şi din cel academic, notează olimpiade.ro. 

Tinerii s-au calificat la finala europeană câştigând faza naţională a competiţiei de antreprenoriat Junior Achievement cu aplicatia SmartRead, un soft educaţional pentru smartphone ce îşi propune să revolutioneze modul în care elevii învaţă şi profesorii predau. SmartRead îi ajuta pe elevi să se evalueze şi să reţină mai multe informaţii din conţinutul unui manual sau al unei cărţi, prin intermediul unor teste. Aplicaţia poate fi folosită pentru orice disciplină şi le este utilă şi profesorilor, care pot obţine informaţii detaliate despre modul în care elevii citesc şi învaţă, permiţându-le să creeze planuri personalizate de studiu.

Marele premiu al ediţiei 2015 a competiţiei „Compania anului” a revenit start-up-ului Rauteck din Germania, care a impresionat juriul cu un business sustenabil, bazat pe dezvoltarea unor produse din piese auto reciclate. Ei folosesc piesele metalice ale centurilor de siguranţă pentru a produce desfăcătoare de sticle stilizate şi transformă materialul textil al centurii în genţi cu design original, mizând în promovarea business-ului lor pe ideea de autenticitate şi sustenabilitate.

 

Exit mobile version