Presa de la Chișinău anunță că, după lungi așteptări, exportatorii pot transporta cereale pe cale fluvială. În acest sens, la 19 august, în localitatea Câșlița-Prut a fost inaugurată prima transbordare a cerealelor pe râul Prut. Grânele au fost încărcate într-un utilaj special, ponton, pentru ca apoi să fie preluate de o navă maritimă. Primele două barje, încărcate cu câte 700 tone de grâu, vor ajunge până la porturile Reni și Constanța, de unde marfa va fi încărcată pe o navă, ulterior destinația finală fiind Egipt. Crearea unui astfel punct de încărcare a cerealelor, transportate ulterior pe râul Prut, va facilita exportul de cereale, întrucât agenții economici se confruntau cu un deficit de vagoane marfare și autocamione pentru export.
În prezent, există șase barje disponibile pentru transbordarea cerealelor, acestea fiind închiriate de la portul Reni, Ucraina.
Potrivit ministrului moldovean al Transporturilor, Vasile Botnari, pentru anul acesta există cereri de la agenții economici pentru a transporta circa 200.000 tone de grâne. Totodată, el mai vorbește și despre avantajele acestui gen de transportare, care presupune mai puține cheltuieli comparativ cu cel terestru.
Tudor Calcatinge, administratorul terminalului Câșlița-Prut, se arată încrezător că după de terminalul va fi amenajat, acest lucru va favoriza dezvoltarea infrastructurii în zonă și crearea de locuri de muncă pentru localnicii comunei. Până în acest moment, pe Prut s-au exportat doar materiale de construcție. Ministrul Vasile Botnari a mai menționat și despre curățarea ulterioară a râului Nistru, pentru ca acesta să fie deschis pentru navigație.