Filmul „Poziţia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer, va avea premiera în cinematografele din Franţa pe 15 ianuarie, oferind astfel presei franceze ocazia de a elogia înca o dată „noul val” din cinematografia română, pe care îl consideră „lipsit de concesii”. Lungmetrajul „Poziţia copilului”, de Călin Peter Netzer, recompensat cu trofeul Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin din 2013, prezintă un tablou al României postcomuniste, realizat fără menajamente, prin intermediul unei relaţii mamă-fiu.
Filmul, care va fi lansat în Franţa pe 15 ianuarie şi în Belgia pe 5 februarie, reprezintă în opinia criticilor francezi o bună ocazie de a cunoaşte şi mai bine „noul val” din cinematografia română, tot mai apreciat în străinătate, dar ai cărui regizori „suferă” în ţara lor, din cauza unei lipse severe de fonduri şi a unei veritabile penurii de cinematografe.
„Poziţia copilului” este o dramă care se sprijină mai întâi pe o relaţie patologică mama-fiu, reliefată pe marele ecran de actriţa din rolul principal feminin, Luminiţa Gheorghiu.
Filmul alcătuieşte, prin intermediul acestei relaţii, portretul lipsit de concesii al unei Românii post-comuniste viciate de corupţia ce domneşte în instituţiile statului, mai ales în poliţie şi în justiţie.
„Este povestea unei categorii sociale superioare mediei, în care acest gen de probleme sunt întâlnite mai des. În fostele ţări din Europa de Est marcate de cultura latină, parinţii sunt destul de posesivi„, a spus regizorul român.
În afară de locurile de filmare foarte restranse, camera nu ii părăseşte aproape niciodată pe cei doi actori principali, intărind astfel aspectul sufocant al relaţiei lor.