Dovada plății amenzilor aplicate de polițiștii de Imigrări poate fi transmisă pe adresa de e-mail a fiecărei structuri teritoriale din care face parte agentul constatator. Pe site-ul www.igi.mai.gov.ro – la secțiunea Contact, puteți găsi legături către toate structurile teritoriale. De asemenea, a fost operaționalizată adresa de e-mail document.igi@mai.gov.ro, în vederea transmiterii copiei cărţii de identitate în format electronic.Prin măsurile adoptate, Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) pune în aplicare prevederile O.U.G. nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Tot în acest contex de simplificare, IGI a pus la dispoziţia cetățenilor români și străini un portal de depunere on-line a documentelor pentru a beneficia de servicii publice eficiente şi rapide. Metoda de lucru urmăreşte scurtarea timpului de aşteptare în faţa ghişeului şi eficientizarea procesului de preluare a cererilor.
Prin acest serviciu, se oferă aplicanţilor oportunitatea de a face dovada îndeplinirii condiţiilor legale prin încărcarea on-line a documentelor justificative, înainte de a se prezenta la birourile de lucru cu publicul. Documentele sunt verificate de operatori care asigură un feed-back şi programează solicitantul la o dată şi oră stabilite pentru a se prezenta la ghişeu.
Pentru a depune on-line cereri prin intermediul portalului trebuie să urmezi următorii paşi :
accesaţi portalul la adresa https://portaligi.mai.gov.ro,
creaţi-vă un cont în portal utilizând o adresă de email validă şi o parolă,
introduceţi cererea şi documentele anexă necesare, scanate (dimensiunea maximă a fiecărui document este de 5 MB),
transmiteți cererea completată şi verificaţi-vă data şi ora la care aţi fost programat,
prezentaţi-vă la ghişeu la data şi ora ora programată în vederea preluării datelor biometrice,
verificați on-line statusul cererii,
prezentaţi-vă la termenul prevăzut pentru ridicarea documentului.